مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از برگزاری «نخستین جشنواره خرما و زندگی خوزستان» همزمان با 12 مهرماه به میزبانی اهواز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 29 September 2015

مهرداد شریف مخمل زاده مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان  ظهر امروز در نشستی که به منظور تشریح برنامه‌های «نخستین جشنواره خرما و زندگی استان خوزستان» در محل دفتر مدیر کل انجام شد اظهار کرد: در ابتدای سال جاری تعدادی شاخص را تعریف و تقدیم استاندار کردیم که از میان طرح‌های ارائه شده طرح «برگزاری جشنواره خرما» مورد توجه شخص استاندار قرار گرفت.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه در نظر داشتیم جشنواره را همزمان با برداشت خرما برگزار کنیم ادامه داد: برخی از هماهنگی‌ها با سازمان‌هایی چون میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و برخی سازمان‌های مردم نهاد برای برگزاری این جشنواره نهایی نشد به همین دلیل برگزاری مراسم به تعویق افتاد.

مخمل زاده ارتباط موثر، فعال و ایجاد پویایی بین دستگاه‌های اجرایی را از اهداف مهم این جشنواره عنوان کرد و گفت: ارتباط موثر و دوجانبه بین دستگاه‌های دولتی  و سازمان‌های مردم نهاد با نتایج موثر و هدفمند منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: در بسیاری از مناطق کشور که در یکی از محصولات بیشترین تولید را دارند اقدام به برگزاری و جشنی برای محصولات خود می‌کنند به‌عنوان مثال در کشورمان خودمان، جشنواره خرما در شهر بم با قدمتی بیش از 20 سال و با اسپانسرهای بسیار قوی سالیانه به نحوی شایسته برگزار می‌شود.

*تلاش برای ثبت «روز خرما» در تقویم ملی

مخمل زاده با اشاره به رتبه دوم استان در تولید خرما و برخورداری از رتبه نخست در زمینه صادرات خرما تصریح کرد: متاسفانه تاکنون موفق به برگزاری چنین جشنواره‌هایی که می‌تواند فرصت معرفی مهمترین محصول استان در سطح ملی و بین المللی را مهیا کند، فراهم نشده است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بیان کرد: نخل و خرما با فرهنگ و مناسبات فرهنگی خوزستانی‌ها عجین شده و همین عامل کافی است که بتوان تمام ظرفیت‌های این محصول و تاثیر آن در زندگی روزانه مردم خوزستان را معرفی کنیم.

به گفته وی، گونه‌های خرمایی که در استان خوزستان تولید می‌شود در دنیا کم نظیر است.

مخمل‌زاده در ادامه از برگزاری نمایشگاه غذاهای بومی که به بحث خرما مربوط می‌شود، صنایع دستی، شعر و موسیقی که به نحوی متاثر از نخل و خرماست و نمایشگاه عکس در کنار جشنواره خرما خبر داد و افزود: برنامه‌های موسیقی به زبان‌های عربی و بختیاری برگزار می‌شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: تمام سعی و تلاش خود را برای ثبت یک روز خاص به نام «روز خرما» در تقویم رسمی کشور و همچنین برگزاری جشنواره در سطح بین المللی در سال‌های آینده به‌کار خواهیم بست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار