بزرگ‌زاد:
تابناک: مانور خودرو‌هاي سازمان آتش‌نشاني شهرداري اصفهان صبح امروز (سه شنبه) همزمان با روز ملي آتش‌نشان، با حضور مسئولان و با ياد و خاطر شهداي آتش‌نشان بمباران پالايشگاه نفت آبادان در نخستين سال جنگ تحميلي در مقابل گلستان شهداي اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 29 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در اين مانور با شكوه آتش‌نشان‌هاي اصفهان تجهيزات و توانايي‌هاي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان را به رخ كشيدند تا آتش آرامش و امنيت را در دل شهروندان اصفهان شعله ور كنند، آمادگي و اقتدار خود را به نمايش بگذارند و به گفته شهردار اصفهان اميد را در دل مردم زنده نگه دارند.

مانور خودروهاي آتش نشانان اصفهان با هشت اكيپ تخصصي" موتورسيكلت سواران و خودروهاي سبك"، "مديريت و فرماندهي بحران"، "عمليات اطفاي حريق"، "هيدروليك، امداد و نجات حوادث جاده‌اي"، " مبارزه با مواد شيميايي"، " مديريت سيل و بارندگي‌‌هاي شديد"، " غواصي" و "اكيپ امداد و نجات كوهستان" برگزار شد.

در حاشيه اين مراسم بيست و سومين ايستگاه آتش نشاني اصفهان به عنوان مجهزترين و به روزترين ايستگاه آتش‌نشاني استان در مجموعه بزرگ مسكوني آبشار افتتاح و به بلندترين نردبان امداد و نجات استان مجهز شد.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان در مراسم افتتاح اين ايستگاه گفت: بيست و سومين ايستگاه آتش‌نشاني شهر اصفهان با مشاركت مردم و با 2600 متر زير بنا احداث شده است و داراي هشت آشيانه، كلاس آموزش همگاني، سالن ورزش، اتاق فرمان، رستوران و میله‌ فرود است.

آتشپاد بهزاد بزرگ‌زاد افزود: در اين ايستگاه براي نخستين بار براي گرمايش از سيستم‌هاي گرمايش كارگاهي استفاده نشده و گرمايش اين ايستگاه به وسیله‌ی آب گرم جاري در تمام كف آشيانه تأمین می‌شود تا از تكرار خسارت‌هاي ميلياردي به پمپ‌هاي آلمينيومي تجهيزات آتش نشاني جلوگيري شود.

وي ادامه داد: سعي شده براي آتش نشاناني كه با خون و اندوه سروكار دارند در محيط اين ايستگاه از مناظر زيبا و نور پردازي‌هاي دلنشين استفاده شده و اين ايستگاه به يكي از شکیل‌ترین و زیباترین ايستگاه‌هاي استان و حتي كشور بدل خواهد شد، اما در عين حال سخت‌ترین و خطرناک‌ترین سايت اصفهان خواهد بود.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان اظهار كرد: با توجه به وجود ساختمان‌هاي بلند مرتبه در مجموعه شهيد كشوري آتش‌نشان‌هاي اين ايستگاه مأموریت‌هاي دشواري را خواهند داشت زيرا عمليات اطفاء حريق يك پمپ بنزين نسبت به يك ساختمان بلند مرتبه براي آتش‌نشان‌ها ساده‌تر است.

بزرگ‌زاد در رابطه با نردبان 56 متري جديد سازمان‌ آتش نشاني و خدمات ايمني اصفهان گفت: اين نردبان در كشورهاي اتريش و آلمان مونتاژ شده و توانايي امداد رساني در خیابان‌ها و كوچه‌هاي چهار متري را نيز داراست و اين در صورتي است كه نسل قبل نردبان‌ها فقط در گذرهاي شش متري توانايي سرويس دهي داشتند.

وي افزود: اين نردبان با وجود آسانسور سريع السير موجود روي تنه، توانايي جا به جايي و نجات 18 نفر را در تنها 12 دقيقه دارد. هم‌چنين اين نردبان مجهز به سيستم كنترل دستي و اتوماتيك است تا در صورت بروز مشكل در سيستم اتوماتيك با سرعت اندكي كمتر همچنان با سيستم دستي سرويس دهي كند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار