نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به پایان سال و هفته احسان و نیکوکاری، خواستار کمک و رسیدگی مومنان به محرومان در آستانه سال جدید شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 25 February 2022

آیت الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: همواره معیشت محرومان از دغدغه های ائمه اطهار (ع) بوده و همین روش در نهضت امام خمینی (ره) مشهود است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تاسیس کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و تقویت بهزیستی بر حمایت از محرومان تاکید داشتند.
وی با اشاره به وضعیت معیشتی جامعه، گفت: همه باید در این شرایط از هم حمایت کنیم و کسبه علاوه بر اینکه مراقب باشند که اجحافی نکنند، سودی متعادل و کمتر از مشتریان خود دریافت کنند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به آمار اعلامی از سوی کمیته امداد حضرت امام (ره)، گفت: میزان پرداخت صدقات مردم اصفهان هر ساله بیش از سال قبل بوده و این جای تقدیر دارد.
وی  با اشاره به سقوط هواپیمای نظامی ارتش در تبریز گفت: سخنان یکی از خلبانان شهید نیروی هوایی پیش از شهادت که حاکی از عمق باور به اسلام، ارزشها و نظام اسلامی است، انسان متاسف می‌کند که چه نیروهای ارزشمندی از دست می‌روند.
وی با تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص) تاکید کرد: این عید یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و پس از بعثت ایشان یکی از یاران بزرگ پیامبر حضرت ابوطالب عموی پیامبر (ص) بود که تا آخرین لحظات از پیامبر حمایت کرد و این روزها سالروز وفات او ست.
عضو خبرگان رهبری  با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و همچنین درگذشت یکی از مداحان اصفهان با سابقه اصفهان، خاطر نشان کرد: کسی که ایمان بیاورد و عمل صالح انجام دهد خداوند محبت او را در دل‌های مومنان قرار می‌دهد که نمونه بارز آن در وجود شهید سلیمانی و امام خمینی (ره) مشهود بود.

امام جمعه اصفهان همچنین در خطبه اول نماز بر ضرورت یا خدا و امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد  در پایان خطبه ها حجت‌الاسلام سید احمد محمودی امام جمعه ملک شهر اصفهان را به عنوان امام جمعه موقت اصفهان و جایگزین حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر معرفی کرد . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار