کد خبر: ۱۰۳۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸ 23 February 2022
فرماندار همدان:ستاد خدمات سفر شهرستان به تبع ستاد استانی و کشوری با رویکرد مدیریت و برنامه ریزی سفر‌های ایمن و مسئولانه و حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده و ایجاد نشاط اجتماعی و هدایت سفر به مناطق ایمن فعال شد.

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی در ستاد خدمات سفر شهرستان همدان گفت: این ستاد با رویکرد مدیریت و برنامه ریزی سفر‌های ایمن و مسئولانه و حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده و ایجاد نشاط اجتماعی و هدایت سفر به مناطق ایمن به تبع ستاد استانی و کشوری خدمات سفر راه اندازی شده و موظف به اجرای دستورالعمل ابلاغی است.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی سفر در نوروز ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تامین آرامش روانی جوامع میزبان، انجام می‌شود و کلیه خدمات سفر، تردد و اقامت با ملاحظات بهداشتی و محدودیت‌هایی پیش بینی شده است.

فرماندار همدان تصریح کرد: فعالیت کلیه مراکز سرو مواد غذایی، مراکز اقامتی، تفریحی و تور‌ها که میزبان گردشگر در محل هستند، مشروط به تزریق حداقل دو دوز واکسن توسط کلیه صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان، مشتریان مربوط و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه اخذ QR کد از سامانه امید و نصب آن در مدخل ورودی کلیه واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی، بنحوی که توسط خدمت گیرنده قابل رویت و اسکن باشد، الزامی است افزود: واحد‌های صنفی که الزامات مقرر را نقض نمایند ۳۱ روز پلمپ و پوز بانکی آن‌ها مسدود می‌شود.

محمدی اضافه کرد: تردد خودرو‌های شخصی متناسب با وضعیت کرونایی و محدودیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا در ایام نوروز مشروط به تزریق واکسن و در شرایط بیماری نبودن راننده و سرنشینان بوده و چنانچه خودرویی الزامات را رعایت ننماید مشمول مبلغ یک میلیون تومان اعمال قانون خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار کرد: وضعیت واکسیناسیون و قرنطینه متقاضیان سفر از سامانه، قبل از فروش بلیط توسط شرکت‌های حمل و نقل مسافری و درگاه‌های فروش بلیت استعلام خواهد شد.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان همدان خواستار برنامه ریزی برای اطلاع رسانی موثر به مسافران و گردشگران شد و گفت: در برنامه ریزی سفر‌های نوروز ۱۴۰۱ ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش را نداریم و صرفا ستاد خدمات سفر جهت راهنمایی مسافران در یک نقطه از شهر همدان راه اندازی می‌شود.

محمد علی محمدی یادآورشد: بازار ما از شرایط کرونایی بسیار متضرر شده است و در حوزه گردشگری نیز شرکت‌های سیاحتی، مراکز اقامتی و سایر مراکز ذیربط متوجه زیان‌های مالی شده اند و لذا رونق فعالیت‌های اقتصادی به شرط انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید و مد نظر قرار گرفته است.

فرماندار همدان با گلایه از سد معبر و تجاوز واحد‌های صنفی به حریم عمومی در برخی از واحد‌های صنفی خاطر نشان کرد: تذکرات لازم به متصدیان واحد‌های صنفی در این خصوص داده شده و درصورت عدم توجه به تذکرات برابر قانون با ناقضان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به موضوع فضاسازی، زیبایی و نظافت شهر، سرویس‌های بهداشتی، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها توسط شهرداری افزود: فعالیت تعدادی از مساجد بویژه مساجدی که در مسیر‌ها و خیابان‌های اصلی قرار دارند محدود به زمان اذان نباشد.

محمدی با بیان اینکه در خصوص برگزاری مراسم جمعی در روستا‌ها در شرایط کرونایی همچنان مشکل داریم اضافه کرد: بخشداران ضمن توجیه دهیاران در این راستا برای روستا‌های هدف گردشگری و مراکز بومگردی با همکاری مرکز بهداشت برنامه ریزی و نظارت مستمر داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار