کد خبر: ۱۰۳۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 23 February 2022
 سازمان ملل در مورد آتش‌سوزی‌های بیشتر در مراتع و جنگل‌های دنیا هشدار داد.

به گزارش تابناک همدان، سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه هشدار داد که تعداد آتش‌سوزی‌های بزرگ در سراسر جهان در دهه‌های آینده -به‌دلیل گرمایش جهانی- به شدت افزایش خواهد یافت و دولت‌ها برای مرگ و نابودی پیش آمده از پسِ این آتش‌سوزی‌های بزرگ آمادگی چندانی ندارند.

گزارشی که به سفارش برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) تهیه شده، نتیجه گیری می‌کند که حتی بلندپروازانه‌ترین تلاش‌ها برای مهار انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از افزایش چشمگیر فراوانی شرایط آتش سوزی شدید جلوگیری نمی‌کند.

در این گزارش آمده است: «در پایان قرن، احتمال وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی مشابه تابستان سیاه ۲۰۱۹-۲۰۲۰ استرالیا یا آتش‌سوزی‌های عظیم در مناطق شمالی در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۱ تا ۵۷ درصد افزایش می‌یابد».

گرمای سیاره مناظر طبیعی را به زغال تبدیل می‌کند و هوای گرم‌تر به معنای باد‌های قوی‌تر، گرم‌تر و خشک‌تر برای شعله‌ور کردن شعله‌ها است.

این موضوع تنها به طبیعت مربوط نشده و به سلامت و غذای انسان نیز اثرگذار است. یک مطالعه اخیر در مجله لنست به این نتیجه رسید که قرار گرفتن در معرض دود آتش‌سوزی به طور متوسط هر سال منجر به مرگ بیش از ۳۰۰۰۰ مرگ در ۴۳ کشوری می‌شود که داده‌های مربوط به آن‌ها در دسترس است.

بر اساس ارزیابی ذکر شده در این گزارش، خسارت‌های اقتصادی در ایالات متحده – یکی از معدود کشور‌هایی که چنین هزینه‌هایی را محاسبه کرده است – در سال‌های اخیر بین ۷۱ تا ۳۴۸ میلیارد دلار (۶۳ تا ۳۰۷ میلیارد یورو) متغیر بوده است.
 
منبع: شفقنا به نقل از فرانس۲۴
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار