کد خبر: ۱۰۳۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 23 February 2022

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به رشد فرایند صادرات کالا در استان گفت: در سال جاری ۸۶۰ هزار تن کالا به ۵۰ کشور جهان صادر شده است.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد ۵۴ درصدی صادرات کالا سال جاری از گمرکات استان میزان صادرات را ۸۶۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: ارزش این میزان صادرات بیش از ۲۵۳ میلیون و ۲۹۱ هزار دلار بوده است.

وی سیمان، مواد معدنی و فرآورده‌های لبنی، پلاستیکی و کیوی را از جمله اقلام صادراتی ذکر کرد و گفت: کالاهای استان به ۵۰ کشور جهان از جمله عراق، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و غیره صادر شده است.

وی حجم واردات کالا را در سال جاری بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۹۷ میلیون دلار بیان کرد و گفت: این کالاها از ۲۵ کشور جهان به استان وارد شد و حجم واردات از نظر وزن و ارزش هشت و ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

یوسفی منش جو و ذرت دامی، گندم، چربی‌ها، روغن حیوانی و نباتی را از جمله کالاهای وارداتی بیان کرد و گفت: در بخش ترانزیت کالا نیز امسال ۱۶۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۶ میلیون دلار از گمرکات بنادر استان ترانزیت شده است.

ناظر گمرکات مازندران گفت: ترانزیت کالا از نظر وزنی ۲۳۷ درصد و از نظر ارزشی ۱۷۸ درصد رشد داشته است و درآمد گمرکات نیز با رشد ۶۰ درصدی به ۴۲۸ میلیارد تومان رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار