سرپرست فرمانداری میبد: اولین سامانه اعلام بار هوشمند استان از دهم اسفند در این شهرستان راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 23 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های این سامانه در سطح ملی از سوی وزارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراهم شده و این سامانه از دهم اسفندماه به صورت آزمایشی در شهرستان میبد به عنوان اولین شهرستان استان راه اندازی خواهد شد.وی افزود: نواقص احتمالی این سامانه ظرف مدت ۱۰ روز رفع خواهد شد تا اعلام بار مجازی در این سامانه از بیستم اسفند به صورت رسمی در میبد آغاز بکار کند.


سرپرست فرمانداری میبد با بیان اینکه بهره برداران این سامانه را رانندگان و شرکت‌های تولیدی تشکیل می دهند، تصریح کرد: شفاف سازی و جلوگیری از رانت از مزایای این سامانه به شمار می‌آید. شرکت‌ها هم می‌توانند به راحتی بار را اعلام و راننده را تامین کنند تا حمل و نقل بتواند در این فضای مجازی به صورت شفاف رصد و پایش شود و نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.


سجادی پور ادامه داد: در شهرستان میبد هر ماه ۳۰ هزار بارنامه صادر می‌شود.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: راه اندازی سامانه اعلام بار مجازی، تکلیفی از سوی کارگروه نظارت حقوق عامه به دفتر راهداری است که از فواید این سامانه می‌تواند به شفاف سازی، جلوگیری از فساد‌های احتمالی و تسهیل در حمل و نقل نام برد.


وی افزود: امیدواریم فرایند مجازی کردن تخصیص و توزیع بار بین راننده و شرکت‌ها را با حمایت فرماندار برای اولین بار در استان در شهرستان میبد هوشمند کنیم.

 

برچسب ها: سامانه ، میبد ، هوشمند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار