استاندار یزد گفت: سیاست قطعی پذیرش مسافران و گردشگران در نوروز سال ۱۴۰۰ شمسی با توجه به مدیریت هوشمند ویروس کرونا، مبتنی بر دعوت، تبلیغ و ترویج همراه با ملاحظه و رعایت تمامی اصول بهداشتی باشد.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ 18 February 2022

به گزارش روز جمعه اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان از آمادگی یزدی ها برای میزبانی از مسافران در نوروز خبرداد و افزود: نوروز فرصتی در راستای تبادل فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و همزمان با شروع این آیین باستانی رونق ویژه‌ای در کشور ایجاد می‌ شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها نسبت به ۲ سال گذشته نشان می‌دهد که با موجی از سفرها روبرو خواهیم شد و با تشکیل ۱۰ کمیته در راستای خدمات سفر بر حسب ضرورت با همکاری بخش‌های مختلف در استان برای نووروز اقدام لازم صورت می‌گیرد.

یزد پیش از شیوع ویروس کرونا در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بود.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت ۷۵۰ هکتار با مساحت حریم پنج هزار هکتار است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

۲۰۰ هکتار از بافت قدیم شهر یزد تیرماه ۱۳۹۶ در فهرست سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ثبت جهانی شد.

استان یزد حدود ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی دارد که تاکنون حدود یک هزار و ۹۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شد.

یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و سکونتگاه های عشایری در شهرستان های خاتم ، ابرکوه و مروست زندگی می کنند، تمامی ۲۴ شهر استان دارای بافت تاریخی با ارزش و منحصر بفردی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار