کد خبر: ۱۰۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 29 September 2015
تابناک بوشهر: مزاج افراد متفاوت است و شناخت اين تفاوت‌ها در درمان فشارخون بسيار مهم است. با اين وجود جوشانده برگ زيتون و تخم كرفس براي كاهش فشار خون توصيه مي‌شود. آرمان در ادامه نوشت: بيماري فشارخون علائمي مانند سرخ شدن رنگ صورت، برجستگي عروق و نبض بالا دارد. البته در مزاج‌هاي مختلف كمي متفاوت است كه در ادامه توضيح داده مي‌شود:
 
كاهش فشار خون در صفراوي مزاج ها
گاهي در برخي افراد كه مزاج صفراوي دارند فشارخون به رنگ زرد در چهره نمايان مي‌شود كه براي آنها پرهيز از مصرف غذاهاي گرم و ادويه‌هايي مانند فلفل و زنجبيل و غذاهاي چرب و شيرين توصيه مي‌شود.  
 
 كاهش فشار خون در بلغمي مزاج ها
گاهي نيز فشارخون بالا در افراد بلغمي مزاج متفاوت بروز مي‌كند كه رنگ چهره آنها به سياهي تمايل دارد، اين افراد بايد از مصرف ماست، دوغ و سالاد بپرهيزند و از خوراكي‌هاي گرم بيشتر استفاده كنند بنابراين مصرف آويشن و سياهدانه كمك‌كننده است. 
  
گیاهان كاهنده فشار خون 
 برخي گياهان براي كاهش فشارخون مفيدند مثلاً برگ‌هاي زيتون از فسفر، كلسيم، منيزيم و مواد قندي تشكيل شده كه مصرف جوشانده آن براي بيماران مبتلا به فشارخون مناسب است. 

 تخم گياه كرفس نيز براي كاهش فشارخون توصيه مي‌شود چون مقدار زيادي كلسيم دارد و مي‌توان آن را به صورت جوشانده مصرف كرد. 

 سنبل الطيب نيز به كاهش فشارخون كمك مي‌كند. 

 بهترين دارو براي همگان خوردن مقداري گل بيدمشك است كه مسكن خوبي است. 

 همچنين، رژيم سير و آبليمو كه 30 حبه سير پوست گرفته را با 5 عدد ليموترش تازه با پوست كه چند برش روي پوست آن زده شده است در مخلوط كن ريخته تا خمير شود. خمير به دست آمده را با يك ليتر آب روي شعله بسيار كم به جوش رسانده، شعله را خاموش كنيد تا سرد شود، سپس آن را صاف كرده و در يخچال نگهداري كنید، صبح ناشتا 50 سي سي يا يك استكان تا 40 روز مصرف شود. اگر این کار هر 6 ماه تمديد شود، كاهش‌دهنده فشار خون و باز‌كننده عروق است. 

 دم‌كرده چاي ترش عصرها و دم كرده گل گاوزبان و ليمو اماني و دم‌كرده ميوه آلبالو و دم كرده زرشك آبگيري، دم‌كرده ميوه نسترن، دم كرده فلوس و خيار چنبر فشار خون را پايين مي‌آورد. 

 آش آبغوره براي كاهش فشار خون و همچنين، رفع غلظت خون بسيار مفيد است و همچنین آش آلو. 

 شربت سير نيز براي كاهش فشار خون بالا مفيد است به اين ترتيب كه دو پياز سير را له كرده در يك ليوان آب و 100 گرم شكر ريخته و بجوشانيد تا به قوام بيايد هر روز 2 قاشق سوپ خوري از آن مصرف شود. 

 دوغ را در ظرفي ريخته و از شب تا صبح در هواي آزاد قرار دهيد، روي ظرف را با پارچه نازكي پوشانده تا از ورود گرد و خاك جلوگيري شود، آبي كه بالاي دوغ جمع شده را برداشته و مصرف كنيد. 

 شيره فندق نيز پايين آورنده فشار خون است. مصرف 2 الي 3 ليوان در روز براي كاهش فشارخون و رفع ناراحتي‌هاي گوارشي بسيار مفيد و مؤثر واقع مي‌شود. اين شيره براي افرادي كه از فشار خون بالا رنج مي‌برند، بسيار مفيد است كه به اين شكل استفاده مي‌شود: مغز فندق خام 50 گرم، عسل 3 قاشق غذاخوري و آب سرد 3 ليوان. پوست فندق‌ها را گرفته آنها را به همراه آب و عسل در مخلوط كن ريخته تا به‌طور كامل مخلوط شود و به صورت شير در‌ آيد. 
 
راهكارهای دیگر
از ديگر راهكارهاي كاهش سريع فشار خون با طب سنتي مي‌توان به مالش ساق پاها، بادكش ساق پاها و استفاده از قطره نازيل به صورت زير زباني براي درمان اورژانسي فشار خون اشاره كرد. همچنين دو حبه سير را له كرده 3 قاشق سوپ خوري روغن زيتون به آن بيفزاييد و براي پايين آوردن فشار خون آن را به كف پاها بماليد. 
 
 فشارخوني‌ها  احتياط كنند
كاهش مصرف گوشت قرمز براي مبتلايان به بيماري فشارخون توصيه مي‌شود و در مقابل مصرف خوراكي‌هايي كه داراي سماق و گشنيز هستند مناسب است. براي كنترل فشار خون از خوردن گوشت قرمز، مواد غذايي چرب، شوريجات، تخم مرغ، غذاهاي غليظ و دير هضم خودداري كنيد. همچنين در خوردن جوانه گندم احتياط شود و در مواقعي كه فشار خون بالاست مصرف جوانه گندم متوقف شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار