ضور و بروز امیکرون در کشور باعث شده که این روزها استان ایلام حال روز مساعدی نداشته و اکثر شهرستانهای آن در وضعیت قرمز کرونایی قرار و به جز معدودی نارنجی تنها دو شهرستان آبدانان و ملکشاهی در وضعیت زرد(وضعیت هشدار و هنوز به مرحله حاد نرسیده) قرار دارند
کد خبر: ۱۰۲۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴ 15 February 2022

تابناک ایلام، بهروز مردانی :: حضور و بروز امیکرون در کشور باعث شده که این روزها استان ایلام حال روز مساعدی نداشته و اکثر شهرستانهای آن در وضعیت قرمز کرونایی قرار و به جز معدودی نارنجی تنها دو شهرستان آبدانان و ملکشاهی در وضعیت زرد(وضعیت هشدار و هنوز به مرحله حاد نرسیده) قرار دارند.

سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد حاکم بر استان که هر کدام دارای شرایط خاص و دستورالعملهای بهداشتی مربوط به خود می باشند در ذیل آمده و معیار قرار گرفتن یک منطقه در هر یک از رنگ بندی های وزارت بهداشت را توضیح داده است.

➖زرد: تعداد موارد جدید قطعی ۱تا ۹ مورد به ازای ۱۰۰ هزار نفر.

➖نارنجی:  تعداد موارد جدید قطعی ۱۰ تا ۲۴ مورد به ازای ۱۰۰ هزار نفر و روند کلی اپیدمی بالا رونده است.

➖قرمز: بیش از ۲۵ مورد در روز به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روند اپیدمی در حال ازدیاد است.

حال اگر موارد فوق را مبنای رنگ بندی شهرستانهای استان قرار دهیم آبدانان در قیاس با جمعیت خود دارای بیشترین جمعیت تست مثبت روزانه، بسترهای قابل ذکر و حتی فوتی‌های قابل توجه دارد و این در حالی است که در وضعیت زرد قرار گرفته است.

شایان ذکر است که در ادوار گذشته آبدانان همواره یکی از دومین شهرستانهای استان پس از مرکز استان بوده که حایز بیشترین آمار مبتلا به کرونا داشته است.

اینکه چرا آبدانان همواره در پیک های مختلف بالاترین آمار کرونا و بیشترین تست مثبت را به نسبت سایر شهرستانهای استان به خود اختصاص داده سوالی است که نیاز به بررسی عوامل و تجزیه و تحلیل داده‌ها دارد.

و اما در این برهه زمانی شدت شیوع و گسترش امیکرون در این شهرستان و ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان به مراکز درمانی این ضرورت را ایجاب می کند که سختگیری‌ها را افزایش و محدودیت‌های بیشتری اعمال شود. ولیکن از آنجا رنگ زرد ملاک تشدید محدودیت‌ها نیست لذا ضرورت دارد متولیان شهرستان با اختیار خود علاوه بر تاکید و نظارت مستمر بر رعایت پروتکل‌های مرسوم تشدید محدودیت‌ها از جمله تعطیلی مدارس که مهمترین بستر انتقال این ویروس شناخته شده را حتی المقدور در دستور کار قرار دهند تا بیش از این رخ زرد آبدانان بینوا سرخ تر نگردد.

بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار