مدیرکل حفاظت میحط زیست استان بوشهر گفت: با دستگیری اعضای باند قاچاق پرندگان ، تعداد 12 بهله پرنده شکاری از گونه های بالابان ، بحری و شاهین در شهرستان تنگستان از توابع این استان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 29 September 2015
تابناک بوشهر: حسین دلشب روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این پرندگان با همکاری متقابل پرسنل محیط زیست و اداره کل اطلاعات استان بوشهر کشف، ضبط و تحویل مراجع قضایی شد که در این عملیات موفقیت آمیز یکی از مهمترین شبکه های قاچاق پرندگان شکاری و شاه کلیدهای فعال در این زمینه کشف و منهدم شد.



وی یادآورشد: پرندگان شکاری 'روزفعال' که اکثر شکاری ها را در بر می گیرد از راسته شاهین سانان هستند که حداقل 25 گونه از آن در استان بوشهر زندگی کرده و برخی نیز در همین استان زادآوری دارند.

دلشب اضافه کرد: از تیره شاهینیان که گونه های هدف افراد سودجو در آن قرار می گیرد گونه های بالابان، بحری و شاهین در استان بوشهر نیز حضور داشته ودر مناطق مستعد استان زیست می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پرندگان شکاری همه ساله از شهریور ماه تا اواخرآذرماه در زیستگاههای این استان حضور می یابند و مورد توجه متخلفان شکار و صید جهت زنده گیری و انتقال به کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس قرار می گیرند.

وی گفت: پرندگان شکاری در راس یکی از هرم های غذایی چرخه طبیعت هستند و نقش مهمی در چرخه اکولوژیک و زنجیره های غذایی دارند از جمله اینکه بدون دخالت انسان جمعیت برخی از حشرات مضر و جوندگان را تنظیم می کنند و همچنین ازدیاد غیرقابل کنترل آنها را ناممکن می سازند.

دلشب افزود: امسال گفت وگو ها، نشست ها و پیگیری های متعددی با فرماندهی ارگانهای امنیتی و اطلاعاتی و همچنین انتظامی و مرزبانی انجام شد و در سایه این همکاری های نزدیک، این محموله مهم کشف و ضبط شد.

وی گفت:تداوم فرهنگ سازی و ساماندهی تشکل های زیست محیطی و نیروهای مردمی جهت صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی استان بوشهر از اهم اهداف و سیاست های اداره کل حفاظت محیط زیست این استان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار