هرگاه شعله های کرونا در آن سر دنیا زبانه کشیده بلااستثنا ایران از آن بی نصیب نبوده و واریانت های مختلف آن که هر کدام در گوشه ای از جهان پاندمی شدند در ایران نیز همه گیر و پیک های مختلف را رقم زده اند.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 13 February 2022

تابناک ایلام، بهروز مردانی :: در جدیدترین سویه آن «امیکرون» که از مدت ها قبل در اروپا اپیدمی و همه انتظار همه گیری آن در کشور داشتند در کمال پیش بینی ها و عدم پیشگیری ها بلاخره به وقوع پیوست و موج ششم را رقم زد .

«اومیکرون» به سرعت سراسر کشور را در نوردید و رنگ آرامش را از جامعه سلب و وضعیت قرمز را در اکثر نقاط کشور حکمفرما نمود؛ بطوریکه این ایام اکثر درمانگاه ها و مراکز درمانی مملو از بیمار شده و بیمارستان ها با کمبود جا و دارو مواجه شده اند.

تفاوت «امیکرون» با سایر واریانت های قبلی در این است که این سویه از قدرت کشندگی کمتری برخوردار بوده و میزان تلفات انسانی آن به مراتب پایین می باشد ولیکن قدرت سرایت و انتقال آن به قدری بالاست که در کمترین زمان ممکن بیشترین مبتلا و بر خلاف سویه های قبلی که بطور میانگین ۳۰ درصد یک خانواده را درگیر میکرد این سویه همه اعضای یک خانواده را بطور صدردصد درگیر و مبتلا خواهد کرد.

این ویژگی «امیکرون» باعث شده که کمتر جانسوز باشد ولیکن خانمان سوز بوده و بیشتر اقتصاد خانواده و جامعه را هدف قرار داده و مردم را را با خسارت‌های مادی مواجه می کند.

به نحوی که در یک خانواده چند نفره و از قشر ضعیف جامعه که اگر یکی از اعضا مبتلا بلاشک دیگر اعضا را درگیر و در نتیجه جهت مداوا و درمان متحمل هزینه گزافی با توجه به گرانی سرسام آور دارو خواهند شد. خصوصا اینکه این بیماری خفیف بوده و نیاز به بستری در بیمارستان ندارد تا از این طریق بخشی از هزینه ها را دولت متقبل شود و کل هزینه درمان تا بهبودی از جیب بیمار خرج خواهد شد.

بنابراین متولیان با این تصور که چون «امیکرون» خطر کشندگی کمتری دارد نباید همه چیز را رها و محدودیت‌ها را کنار تا این ویروس افسار گسیخته در جامعه جولان دهد؛ از طرفی با توجه به همه گیری این ویروس در بین خانواده های متوسط و ضعیف می طلبند نهادهای حمایتی و یا خود دولت در این راستا راهکارها و اقدامات لازم جهت حمایت از قشر ضعیف جامعه داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار