حجت‌الاسلام فقیه بار دیگر به موضوع تغییر فرماندار نی‌ریز اشاره کرد و گفت: «کسی را می‌خواهیم که قوی‌، کارآمد و ترجیحاً بومی باشد و امیدواریم یک تحول و نوآوری در شهرستان ایجاد شود.»
کد خبر: ۱۰۲۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 13 February 2022

تابناک فارس به نقل از هورگان: حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه 22 بهمن‌، گفت: «برای ما زیبنده نیست با وجود این همه پتانسیل بی‌نظیر صنعتی، کشاورزی، توریستی و محیط‌زیست، در بیمارستان کمبود امکانات داشته باشیم. قبلاً هم گفتم اگر با این وضع بخواهد افتتاح شود، حضور نخواهم یافت؛ اما آقایان جمشیدی و دزفولی معاون محترم رئیس‌جمهور قول‌هایی دادند و گفتند ما ضمانت ‌اجرایی می‌دهیم.

سخن بنده این است که با تعطیلی بیمارستان قدیم، به خاطر مسافت زیاد، مشکلات زیادی برای مردم و اهالی مسکن‌مهر ایجاد خواهد شد.

با وجود گستردگی نی‌ریز، حق ما نیست که فاقد کمربندی باشیم. من صحبت کردم که شهرداری و مسکن‌وشهرسازی یک راه خاص از بیمارستان قدیم به سمت بیمارستان جدید پیش‌بینی کنند.»

وی افزود: «آقای نماینده! کمبود آمبولانس و نیرو و نامناسب بودن تجهیزات از مشکلات بخش درمان ما است. برای حفظ بیمارستان قدیم و حداقل تبدیل آن به یک درمانگاه شبانه‌روزی اقدام کنید.»

حجت‌الاسلام فقیه خاطر نشان ساخت: «مردم پیشنهاد دادند درمانگاه شفا تجهیز شود و به صورت یک درمانگاه شبانه‌روزی خدمات ارائه دهد که حداقل پاسخگوی مرکز شهر باشد.»

امام جمعه موقت نی‌ریز اذعان داشت: «تأکید اصلی من این است که ما با وجود معادن، فولاد، سنگبری و صنایع دستی و جاذبه گردشگری، چرا نیازمند مرکز استان و پایتخت باشیم!؟

ما از آقایان سرمایه‌گذاری که در اینجا هزینه کردند و از کارخانجات هم که در بومی‌گزینی همگام هستند، نهایت تشکر را می‌کنیم؛ اما نباید غافل از پرداخت سهم آلاینده‌ها باشیم که طبق قانون، حق محیط‌زیست باید 15 درصد پرداخت شود. چنانچه این درصد واریز شود، ما دیگر نیازی به حمایت مرکز استان نداریم و می‌توانیم در قطرویه و مشکان درمانگاه شبانه‌‌روزی داشته باشیم.»

وی در ادامه به تکریم و معارفه فرمانده سابق و جدید انتظامی اشاره کرد و گفت: «از جناب سرهنگ یوسفی که مردی پرتلاش و پرتوان بود، تقدیر و تشکر می‌کنیم. او به حق زحمات زیادی برای تحول این دستگاه کشید. همچنین از فرمانده جدید که با ایده و ابتکار هستند، می‌خواهیم تحولی را که ایجاد شده، به بهترین وجه حفظ کنند. چرا که نیروی‌انتظامی بازوی ولایت است.»

حجت‌الاسلام فقیه تصریح کرد: «وزیر بهداشت می‌خواهد به نی‌ریز بیاید. من پیشنهاد می‌کنم جلسه شورای اداری در مصلا برگزار شود تا همه بیایند و دغدغه‌هایشان را به وی منتقل کنند. همچنین امیدواریم زیرساختها فراهم شود و متخصصان بیشتری بیایند و کادر درمان تقویت شود. »

وی از مدیرعامل مجتمع‌ فولاد غدیر تشکر کرد که به گفته او قرار است با همکاری شهرداری، ایستگاه‌‌های محیط‌زیست را در تفرجگاه‌ها ایجاد کند تا طبیعت ما از این چهره ناپسند رهایی یابد.
خطیب جمعه نی‌ریز خاطر نشان کرد: «رهبر معظم انقلاب به جهاد جدید تبیین اشاره می‌نمایند که همه مردم پیر و جوان در فضای حقیقی و مجازی به میدان بیایند. انتظار بنده این است که نمازجمعه شکوه‌مندتر برگزار شود تا ما هم درخواستهای شما را به گوش مسئولان عالی‌رتبه برسانیم.»

امام جمعه موقت نی‌ریز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و عنوان داشت: «ایمان به خدا، وحدت کلمه و رهبری واحد باعث شد که دستاوردها را ببینیم و نگاه کنیم از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۰ کجا بودیم و الان به کجا رسیده‌ایم؟ باید دستاوردها را نشان داد تا در مقابل کسانی که رژیم پهلوی را تطهیر می‌کنند، نعمت انقلاب را بدانیم.»

حجت‌الاسلام فقیه بار دیگر به موضوع تغییر فرماندار نی‌ریز اشاره کرد و گفت: «کسی را می‌خواهیم که قوی‌، کارآمد و ترجیحاً بومی باشد و امیدواریم یک تحول و نوآوری در شهرستان ایجاد شود.»

در بین دو نماز، نماینده نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی، گزارشی از عملکرد 1.5 ساله خود ارائه داد که شرح آن را در خبر دیگری می‌خوانید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار