عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد:
عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: زیرساخت‌هایی چون فضای سبز، فرهنگسرا، مسجد، فضای تجاری و ... می‌توانند محرک توسعه باشند و صرفا نباید به بازگشایی معابر و خیابان‌ها اکتفا کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳ 12 February 2022

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام حسن منصوریان با بیان اینکه توسعه حاشیه شهر، بهبود بافت زیست شهری و کمک به پیشبرد پروژه‌های بازآفرینی صرفا محدود به بازگشایی معابر نمی‌شود، اظهارکرد: شهرداری باید بداند که «خیابان» محرک توسعه نیست؛ نه تنها توسعه‌ای ایجاد نمی‌کند بلکه بعضا اشکالات و معضلاتی را هم ایجاد می‌‎کند.
وی افزود: بازگشایی معبر، تسهیل رفت‌‎وآمد ساکنان را بهمراه دارد ولی مُسکّنی است که در کنار حل یک مشکل، مسائل و مشکلات متعدد دیگری را به همراه دارد که یکی از آنها کوچ اجباری ساکنانی است که ملک آنها در مسیر قرار گرفته؛ متاسفانه در شهرداری نیز عمدتا شاهد غالب بودن همین تفکر، یعنی ارتقاء سطح زندگی با بازشگایی معابر و خیابان‌ها هستیم که نیازمند اصلاح است.
عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: آیا علت پیدایش شهرهای مختلفی همچون مشهد مقدس، شیراز، تهران، اصفهان و ... خیابان بوده است؟ محرک توسعه یعنی برخورداری از زیرساخت‌هایی چون فضای سبز، فرهنگسرا، مسجد فعال، یک فضای تجاری و دیگر فضاهای این‌چنینی اجتماع مردمی را به ارمغان آورد.
حجت‌الاسلام منصوریان تصریح کرد: برای توجه به توسعه و بهبود حاشیه شهر، محلات هدف بازآفرینی و پهنه‌های ناکارآمد باید به دنبال پیوست‌های اجتماعی باشیم؛ پیوست‌هایی که حال مردم را خوب کند و رفاه اجتماعی را به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار