همزمان با ۴۳ بهار انقلاب،
فرماندار شهرستان بهار گفت: امشب مردم روستای حیدره قاضی خان این شهرستان به شکرانه ۴۳ سال پایداری ملت ایران، در شب ۲۲ بهمن همزمان با سراسر کشور گلبانگ الله اکبر سر می دهند، این رویداد بصورت زنده از شبکه های سیما پخش خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 10 February 2022

به گزارش تابناک همدان، روح اله نباتی با اعلام این خبر افزود: صدا و سیمای مرکز همدان با برنامه ریزی و حضور در این روستا بصورت زنده این برنامه را از رسانه ملی پخش خواهد کرد.

وی گفت: مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان بهار همزمان با سراسر کشور در شب ۲۲ بهمن ماه به یاد حماسه ماندگار و تکبیر‌های ملت مبارز و قهرمان ایران اسلامی در بهمن خونین ۵۷، بانگ تکبیر و ندای توحیدی الله اکبر سر می‌دهند.

فرماندار شهرستان بهار یادآور شد: نوای روحانی و دل انگیز تکبیر الله اکبر در آسمان طنین انداز می‌شود تا بار دیگر ندای آزادی خواهی و استقلال ایران اسلامی به گوش جهانیان برسد.

وی تصریح کرد: ندای الله اکبر در شام پیروزی انقلاب این پیغام را به همه دنیا مخابره می‌کند که این انقلاب با نوای الله آغاز شد و راز استمرار و بقای نظام اسلامی الهی بودن آن است.

 لازم به ذکر است: روستای حیدره قاضی خان (دارالامام) از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان بهار و در غرب دامنه کوه الوند قرار دارد.

این روستا یک شهید مدافع حرم؛ شهید مهدی قاضی خانی و چندین تن  از بهترین فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.  


روستای حیدره قاضی خان (دارامام) استان همدان از روستا‌های زیبا و توریست پذیر استان است که با ۱۸۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۷۳۰ نفر در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرستان بهار واقع شده و با مرکز استان ۳۵ کیلومتر فاصله دارد.

بافت قدیمی، نمای بسبار زیبای روستا و موقعیت خاص گردشکری روستا را به یکی از ظرفیت‌های جذب گردشگر داخلی و خارجی تبدیل کرده است؛ چرا که این روستا دارای ویژگی‌ها شرایط و بافت تاریخی منحصر به فردی است که در کشور کم نظیر است.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار