مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی
بهرام صمدی‌راد مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی در سومین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی آذربایجان‌شرقی به ارائه گزارشی از روند تلفات جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی پرداخت.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 29 September 2015

به گزارش تابناک تبریز صمدی راد گفت: سال گذشته ۷۰۰ نفر در جاده‌های آذربایجان‌شرقی بر اثر تصادف کشته شدند که این آمار در ۶ ماهه سال‌جاری به ۴۰۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در تصادفات و تلفات جاده‌ای علل و عوامل مختلفی دخیل هستند، گفت: آنچه که در نهایت امر رخ می‌دهد کشته و مصدوم شدن انسان‌هاست که فارغ از مقصر و یا قربانی حادثه، میزان تلفات بالا می‌رود.

صمدی‌راد عنوان کرد: تلفات جاده‌ای در استان به نسبت تلفات در سال‌های دهه ۸۰ و به خصوص سال‌های ۸۴ و ۸۵ که اوج تلفات رانندگی وجود داشت، کاهش یافته است و این در حالی است که تعداد وسائط نقلیه به نسبت آن سال‌ها افزایش بسیاری یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته ۷۰۰ نفر در جاده‌های آذربایجان‌شرقی بر اثر تصادف کشته شدند که این آمار در ۶ ماهه سال‌جاری به ۴۰۷ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: در زمینه رتبه تلفات جاده‌ای در کشور نهم هستیم که البته این میزان پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و براساس تناسب خودرو و میزان تصادفات است.

افزایش فوتی‌های تصادفات در راه‌های روستایی نگران‌کننده است

صمدی‌راد اضافه کرد: ۸۲ درصد فوتی‌ها مرد و ۱۸ درصد زن بوده‌اند و در حوزه برون‌شهری نیز در راه‌های روستایی افزایش نگران‌کننده‌ای را داریم و ۳۸ مورد تلفات سال گذشته به ۴۹ مورد رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ۷۵ درصد متوفیان در حوزه برون‌شهری و ۲۴ درصد درون‌شهری فوت کرده‌اند و شهر تبریز با ۳۸ درصد بیشترین تلفات برون‌شهری را دارد.

وی وضعیت راه‌های اهر را نگران‌کننده دانست و گفت: راه‌های شهرستان اهر ۳۷ مورد فوتی داشته‌اند و این محور نیازمند رسیدگی سریع است.

صمدی‌راد، میزان تلفات درون شهری را به ترتیب شامل شهرهای تبریز، مراغه، میانه و مرند دانست و افزود: در حوزه درون‌شهری ۵۵ درصد متوفیان مربوط به تبریز و ۴۵ درصد در سایر شهرهاست.

وی یادآور شد: آمار متوفیان بر حسب محل فوت ۶۰ درصد در محل حادثه، ۳۵ درصد در بیمارستان و پنج درصد در راه بیمارستان بوده و در این میان آمار و عملکرد اورژانس استان روز به روز بهتر می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تحصیلات متوفیان در تصادفات راهنمایی و رانندگی استان گفت: ۷۰ درصد فوتی‌های تصادفات زیر دیپلم و ۳۰ درصد بالای دیپلم بوده‌اند.

وی افزود: در نوروز سال‌جاری نیز کاهش فوتی‌ها را به نسبت سال قبل داشته‌ایم و ۳۹ درصد فوتی گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار