دادستان کل کشور از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به امور خانواده های قربانیان حادثه منا خبر داد و گفت: دادستانی نیز از لحاظ حقوقی مسئله فاجعه منا را پیگیری می کند.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 29 September 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اشاره به حادثه منا گفت: قلب انسان از شنیدن خبرهای این چنینی می گیرد. باید به خدا شکوه کرد و از طرف دیگر باید از همه ظرفیت ها برای احقاق حقوق جانباختگان و مصدومان این حادثه بهره برد.

وی خطاب به دانش پژوهان موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) گفت: اگر می خواهید قاضی و استاد شوید باید مایه علمی و فضل قوی داشته باشید. ما معتقدیم هرکس در هر سطحی باید همواره در حال دانش افزایی باشد.

رئیسی تاکید کرد: قضات باید اطلاعات یافته های خود را همانند پزشکان به روز کنند.

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله فاجعه در منا علاوه بر اینکه در دولت پیگیری می شود، با توجه به اینکه حقوق عامه و حق مسلم قربانیان و مصدومان حادثه مطرح است، در دادستانی نیز پیگیری می شود و کسانی که در این زمینه قصور کردند یعنی دولت سعودی باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: جلسه ای با تمام کسانی که دست اندرکار حقوق بین المللی هستند برگزار می شود تا یک بحث کلی در این زمینه داشته باشیم.

رئیسی افزود: به هر شکلی در حال مکاتبه با دولت عربستان یا مسئولان آن کشور هستیم و اگر نتوانستیم به مکاتبه با آنها موفق شویم و آنها را متقاعد کنیم از طریق مجامع بین المللی اقدام می کنیم.

وی گفت: در هر حال ما احقاق حق را متوقف نمی کنیم و بدنبال مستندسازی جدی در این زمینه هستیم.

رئیسی در خصوص شعبه رسیدگی به شکایات خانواده های قربانیان حادثه منا گفت: ما بدنبال این هستیم تا شعبه رسیدگی ویژه ای تشکیل شود تا کارهای خانواده های این قربانیان دنبال شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار