رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه 5 نفر از نمایندگان استان فارس به کرونا مبتلا شده اند، گفت: طبق آماری که روز گذشته در جلسه مجمع نمایندگان با حضور استاندار فارس در تهران دریافت کردم تست 5 نفر از موکلان مردم فارس در مجلس مثبت شده بود.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 01 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا:  علی رضا پاک فطرت  با اشاره به اینکه احتمالا از دو هفته آینده نمایندگان باید به موضوع بودجه 1401 بپردازند افزود: با توجه به اینکه نمایندگان باید با سلامتی کامل به موضوع بودجه بپردازند و تشکیل صحن علنی مجلس در دو روز آینده تعطیل شد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه هنوز اطلاع دقیقی از نمایندگانی که به کرونا مبتلا شده اند را در اختیار ندارم گفت: با توجه به اینکه برای تشکیل و برگزاری صحن علنی باید حدود دو سوم نمایندگان در مجلس حضور داشته باشند اما در شرایط فعلی به دلیل شیوع سویه امیکرون جلسات مجلس شورای اسلامی تعطیل شد.

پاک فطرت با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها باید توسط وزارت بهداشت و همکاری دولت در تهران و مراکز استان ها انجام شود بیان کرد: در این شرایط نیاز است تا استاندار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تدابیر ویژه را در این زمینه در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به بالا بودن سرایت سویه امیکرون نسبت به دیگر سویه ها مانند دلتا نیاز است تا مردم سطح ایمنی و کنترل پروتکل ها را بیشتر رعایت کنند افزود: ذکر این نکته ضروری است که خطر سویه امیکرون کمتر از دیگر سویه ها نیست و این در حالیست که واکسیناسیون مردم باعث شده تا میزان تلفات این سویه کاهش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس از افرادی که هنوز دز های واکسن را تزریق نکرده اند هر چه سریع تر نسبت به این مهم اقدام کنند ادامه داد: قطعا کرونا به افرادی که واکسینه شده اند به راحتی غلبه نمی کند و در بدن افراد واکسینه ضعیف تر عمل می کند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در صورت یکه لازم باشد مسئولان تعطیلی ادارات و مکان های پر تجمع را در دستور کار قرار دهند ادامه داد: قطعا سرایت زیاد سویه امیکرون می تواند در آینده ای نه چندان دور فاجعه ای بسیار بزرگ به بار خواهد آورد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه در صورتیکه قطع زنجیره سرایت سویه امیکرون کنترل نشود شاهد اتفاقات ناگواری در کشور و استان خواهیم بود ادامه داد: در شرایط فعلی اگر نیاز است تا ساعت فعالیت بعضی از صنوف مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، مراکز خرید بزرگ و..کاهش یابد و یا در صورت ضرورت به مدت یک هفته تعطیل شود.

پاک فطرت با بیان اینکه در حال حاضر نیاز است تا فعالیت های ادارات دولتی و خصوصی و کارمندان کاهش یابد و ادارات و کارمندان به صورت زوج و فرد در محل کار حاضر شوند گفت: اجرایی شدن تمام این موارد نیاز به تصمیمات ستاد ملی کرونا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار