مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مراسم اعتکاف رجبیه در صورتی که شرایط کرونایی بهبود یابد، برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 30 January 2022

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی سال ۱۴۰۰ که با دستورجلسه اعتکاف برگزار شد، اظهار داشت: ماه رجب، ماه صفا دادن به دل و طراوت بخشیدن به جان، ماه توسل، خشوع، ذکر، توبه، خودسازی و پرداختن به زنگارهای دل و زدودن سیاهی‌ها و تلخی‌ها از جان است.

وی با برشمردن فضائل ماه رجب عنوان کرد: دعا، اعتکاف و نماز ماه رجب، همه وسیله‌ای است برای این‌که بتوانیم دل و جان خود را طراوت ببخشیم و تاریکی‌ها و گرفتاری‌ها دور کنیم.

نجیمی با بیان اینکه بسیاری از مردم تشنه معنویت هستند، افزود: ماه رجب فرصت ارزشمندی برای حضور در مراسم معنوی نظیر اعتکاف است و امیدواریم با بهبود شرایط کرونایی امسال بتوانیم این مراسم را برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: امسال اگر وضعیت استان خوب باشد، اعتکاف با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

وی در مورد مصوبات این جلسه نیز اظهار داشت: در صورت بهبود شرایط، اداره تبلیغات اسلامی فهرست اسامی مساجدی که امکان برگزاری اعتکاف دارند را تهیه می کند و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار می دهد.

نجیمی یادآور شد: برای برگزاری اعتکاف دانش آموزی نیز برنامه ریزی لازم توسط اداره تبلیغات اسلامی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان یزد برگزار می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با بهبود شرایط کرونایی، امکان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در یزد فراهم شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار