مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خبر داد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آموزش مهارت‌های فنی به یک هزار زندانی در استان بوشهر تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 28 September 2015
تابناک بوشهر: عبدالرسول کازرونی در نشست با مسئولان اداره کل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه آموزش در زندان‌ها از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، اظهار داشت: فراهم کردن فرصت‌های یادگیری از جمله حرفه‌آموزی و ایجاد مهارت‌های شغلی برای آن‌ها نه‌تنها موجب دنبال کردن پیشه‌ای به‌گونه‌ای کارآزموده و امرارمعاش برای آنان است، بلکه احتمال بروز مجدد جرم و بازگشت به زندان را  تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل ارتکاب جرم بیکاری، فقر مالی، نداشتن شغل مناسب است و ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار جهت اشتغال زندانیان در حال تحمل کیفر و پس از آزادی یکی از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال‌های اخیر است.

این مقام مسئول اضافه کرد: باید با ایجاد فضای جدید و ارائه راهکارهای عملی برای توسعه آموزش‌های مهارتی در زندان‌ها برنامه‌ریزی منسجمی انجام گیرد.

کازرونی در ادامه افزود: کسب آموزش‌های مهارتی توسط زندانیان علاوه بر انجام کار در ایام کیفر و بهره‌گیری از امکانات آموزشی زندان به‌تدریج موجب افزایش توان فنی و مهارت زندانیان شده و پس از آزادی با مهارت‌های کسب‌شده جذب بازار کارشده و همین امر زمینه جدایی آنان از جرائم را فراهم خواهد کرد.

کازرونی با تأکید بر اینکه در زندان‌ها ظرفیت‌های خوبی برای توسعه آموزش‌های مهارتی وجود دارد، افزود: دوره‌های آموزشی هم‌راستا با تفاهم‌نامه همکاری با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در راستای توانمندسازی مددجویان در زندان‌ها برگزاری می‌شود.  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به تصورات اشتباه عامه مردم در خصوص زندان محل نگهداری و مکانی برای مجازات، اظهار داشت: انسان‌ها بزرگ‌ترین سرمایه یک جامعه هستند و ندامتگاه‌ها مکانی برای آموزش و تعالی بخشیدن به جسم و روان انسان‌هایی است که به‌نوعی از همه آزادی‌ها محروم شده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار