از ابتدای سال تاکنون ۱۹۹ اصفهانی بر اثر استنشاق گاز منواُکسیدکربن مسموم شدند و ۲۲ نفر هم جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ 02 January 2022

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیشترین آمار فوتی با ۱۰ نفر مربوط به شهرستان اصفهان بوده است گفت: از موارد مسمومیت با منواُکسیدکربن شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر و مبارکه به ترتیب با ۳۵، ۱۲ و ۹ درصد، به مراتب بیشترین میزان مسمومیت با این گاز سمی را داشتند.
عباس عابدی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۷ نفر به‌دلیل مسمومیت با گاز منواُکسیدکربن به بیمارستان منتقل یا بصورت سرپایی در محل درمان شدند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های نجف آباد، فلاورجان و سمیرم هر کدام با ۷ درصد نیز در رده‌های بعدی، بیشترین میزان مسمومیت با این گاز را داشته اند، گفت: سال گذشته ۵۰۵ مسمومیت با گاز سی او (co) در استان رُخ داد که ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۸۹ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل یا بصورت سرپایی درمان شدند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان نیز گفت: بر اساس آمار‌های موجود در هشت ماهه سال جاری ۲۹ نفر شامل ۲۲ نفر مرد و هفت نفر زن بر اثر مسمومیت با گاز منواُکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۰ نفر بود، افزایش یافته است.
علی سلیمانپور افزود: آمار مسمومیت با گاز منواُکسیدکربن در آبان ماه امسال ۱۱نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۵ نفر فوتی افزایش بیش از دوبرابری داشته است.
وی از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و دقت در نصب و به کارگیری سیستم‌های گرمایشی، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار