کد خبر: ۱۰۱۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 30 December 2021
«محمدرضا عدالتخواه» روز چهارشنبه در جمع اعضای شورا‌های حل اختلاف و آیین رونمایی از طرح ابتکاری وکلای مصلح دادگستری استان همدان، اظهار داشت:با فعالیت کمیته مصلحین تاکنون ۳۵ قتل عمد مصالحه شده و ۲۰ قتل هم در حال رسیدگی بوده که برخی تا ۹۰ درصد به صلح رسیده است.
 
به گزارش تابناک همدان، رئیس دادگستری استان همدان با اشاره به فعالیت کمیته مصلحین و کمیته معتذرین عنوان کرد:فعالیت هیات‌های صلح و ستاد صبر در استان با دانشگاه فرهنگیان صحبت شده تا از ظرفیت ۲ هزار دانشجو این مجموعه در اجرای طرح داوطلبان صلح‌یار بهره‌مند شویم.
 
محمد رضا عدالت خواه همچنین با اشاره به طرح ابتکاری وکلای صلح نیز گفت: مطالعات این طرح انجام شده و تاکنون ۳۰۰ وکیل در این طرح مشارکت داشته اند. 

عدالتخواه تصریح کرد: وکلا پس از امضای میثاق نامه عضو این طرح می‌شوند و تاکنون ۴۵۳ فقره پرونده برای بررسی به این طرح ارجاع شده است.


وی با اشاره به اینکه در کمیته معتذرین چاپ کتاب، آموزش و ... مورد توجه بوده است افزود: با فعالیت کمیته معتذرین بیش از ۵۱ میلیارد تومان شکایت منجر به بخشش شد.

عدالتخواه با بیان اینکه نیروی انتظامی بیش از ۴ هزار نفر را تشویق به عذرخواهی کرده است خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار نفر از محکومین زندان درخواست عذرخواهی داشتند که در این میان بیش از ۶۰۰ نفر از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه امروز سامانه الکترونیکی وکلای مصلح راه‌اندازی شد افزود: طرح مصلحین کاملا داوطلبانه است و ۳۰۰ وکیل در سامانه ثبت‌نام کردند.

رئیس دادگستری استان همدان با بیان اینکه پرونده‌هایی که از طریق سامانه الکترونیک شعب دادگاه و دادسرا ارجاع می‌شوند تا صبح امروز بیش از ۴۰۰ فقره بوده که به وکلای مصلح ارجاع شده است تاکید کرد: این طرح در استان خوب اجرایی شود در کشور نیز قابل اجرا خواهد بود.

عدالتخواه گفت: اگرچه شورای حل اختلاف بر پایه و اساس درستی بنا نشده، اما شاغلان در این نهاد زحمات زیادی کشیده و بخش قابل توجهی از دعاوی و مباحث مطرح شده را حل و فصل می‌کنند. 

رییس کل دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: شورا‌های حل اختلاف به صورت افتخاری پایه ریزی شد، اما جوانانی که با مدرک کارشناسی و بالاتر به این حوزه وارد شده اند انتظار دریافت حقوق و تامین آینده خود را دارند. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار