نماینده مردم لنجان در مجلس:
حسین رجایی گفت: با احیای زاینده رود، مشکل آب استان‌های اطراف اصفهان نیز برطرف می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ 29 December 2021

نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان اینکه پروژه نفوذ در حوزه انتقال آب بین حوزه‌ای به‌دنبال ایجاد تنش است گفت: از سویی مشکلات فلات مرکزی کارشناسی دقیق نمی‌شود و از سوی دیگر پروژه نفوذ در حوزه انتقال آب بین حوزه‌ای ورود پیدا کرده و سبب شده کشاورزی، صنعت و گردشگری در مرکز کشور تحت الشعاع قرار گرفته و به بحران تبدیل شود.

حسین رجایی با بیان اینکه استان اصفهان به دلیل سیاست‌های غلط در حوزه آب، آسیب دیده گفت: از سویی مردم تشنه اند و صنایع استان دچار بی آبی شده و از سوی دیگر معیشت کشاورزی به مخاطره کشیده شده که همه این‌ها صنعت توریسم را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد، کشاورزی و گردشگری اصفهان از مشکل آب، در آینده نزدیک دچار آسیب جدی خواهند شد افزود: اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان پیرامون مشکلات این حوزه نشست‌های مشترکی با رئیس جمهور و وزیر نیرو داشته، ولی متأسفانه کار عملیاتی صورت نگرفته است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه احیای زاینده رود صرفا برای حل مشکل اصفهان نیست گفت: زمانی که زاینده رود خشک شد، تمام چشمه‌ها و قنات‌ها از استان کرمان و چشمه‌های کویر یزد گرفته تا استان کهکیلویه و بویراحمد خشک شد و از این رو حوزه آبخیز زاینده رود منحصر به استان اصفهان نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در حال انتقال آب از خلیج فارس هستند، اما به فکر احیای زنده رود نیستند که برکات آن به استان‌های پیرامونی می‌رسد افزود: اگر زاینده رود احیا شده و جریان داشته باشد، آب آن به سمت باتلاق گاوخونی رفته و هدر نمی‌رود چرا که از این طریق به کرمان، یاسوج و حتی جنوب استان چهارمحال بختیاری و یزد می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار