مراقبت کنیم که در بیان مطالب و انتقادات بی گدار به آب نزنیم ،به خاطر اینکه امروز مدیریت ارشد استان به دلیل مشغله  دیر جواب تلفن را داد یا اینکه اگر احساس کردیم که  فرد مورد نظر ما به منصب مدیریتی نرسید ،آسمان را به زمین ندوزیم ،همه چیز را باهم قاطی نکنیم چرا که قطره قطره  این انتظار آفرینی ها در نهایت به سیلابی خروشان تبدیل خواهد شد که دولت انقلابی وجهادی را با خود به ته دره خواهد کشانید .
کد خبر: ۱۰۱۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 27 December 2021

تابناک ایلام ::در حالی تعدادی از رسانه های استان ایلام با بازنشر سخنان فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ،عدم حضور استاندار در برنامه اهدای منازل مسکونی به محرومین را مصداق عدم حرکت در مسیر شعارهای دولت مبنی بر کارجهادی معنا کرده اند که ایشان برای رایزنی در خصوص مسائل استان با پرواز ساعت 8صبح راهی تهران شده اند .

اینکه سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام حضور عالی ترین مقام سیاسی واجرایی دولت انقلابی را در برنامه ای که با کار جهادی زمینه تامین منازل محرومین را فراهم آورده است را مطالبه کرده واز عدم حضور این مقام اجرایی انتقاد کرده است را گلایه ای به حق می دانیم .

اما پیگیری های خبرنگار ما نشان داد که امروز استاندار ایلام با پرواز ساعت 8صبح راهی تهران شده اند ،براساس اعلام سین برنامه های استاندار در پایتخت ،ایشان ساعت 11 با وزیر آموزش وپرورش دیدار داشته اند ،ساعت 14تا 18در نشست استانداران با وزیر کشور شرکت خواهند کرد وساعت 18تا20 نیز در دیدار با معاون اول ریییس جمهور موضوع زمینهای دهلران را پیگیری خواهند کرد .

این نکته را نباید فراموش کنیم که استاندار ایلام یکماهی میشود که سکان مدیریت استان را در اختیار گرفته اند ،الحق والانصاف با وجود تمامی مشقات وسختی ها عنان امور را به درستی در اختیار گرفته و با تمام قدرت امور مرتبط به توسعه استان را پیگیری می کنند.

نباید فراموش کرد روی کارآمدن استاندار جدید متفاوت ترین دوره مدیریتی استان قلمداد می شود ،چرا ؟! 

امروز دولتی سرکار آمده است که با انبوهی از نیروهایی همفکر روبروست که سالها در دولت قبل مترصد پیروزی جریان همفکر برای رسیدن به پست های مدیریتی نشسته اند . همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از جریانات حاکمیتی و سیاسی و اجتماعی خود را عامل روی کار آمدن دولت جدید قلمداد کنند.

براساس همین تصور طیف گسترده ای از انتظارات شکل گرفته است ؛ سیاسیون همراه دولت ،ستادهای انتخاباتی ،ائتلاف نیروهای انقلاب،روحانیون ،بسیجیان ،پاسداران ،هیاتی ها ،موکب داران ،گروههای واتساپی ،تلگرامی ،تبلیغات اسلامی ،مساجد ،تکایا ،متولیان امامزاده ها ،نظارتی ها ،ائمه جمعه ،نمانیدگان مجلس وهرکسی که به نوعی به این دولت احساس نزدیکی می کند ،دنبال این است که در حوزه مدیریتی سهم خود را از دولت بستاند.

همین طیف هایی که در بالا نام آنها را آوردیم ،حتی اگر برای خود و نزدیکانشان دنبال پست نباشند ،اما برای تعیین وانتصاب مدیران استان ،به استاندار جدید لیست مدیریتی داده اند ،استاندار نماینده عالی دولت است ،قانون این حق را به ایشان داده است تا براساس شاخص های تعریف شده همکارانش را خود انتخاب کند ،می تواند مشورت بگیرد اما عمل نکند !

حال تصور کنید بدلیل قرار گرفتن ایشان در بین انبوهی از گزینه های معرفی شده برای مصادر مدیریتی استان چه فشاری را باید تحمل کند ،از یک سو باید با حفظ استقلال افرادی را بعنوان همکار انتصاب کند که با قبول داشتن مانیفست دولت از توان و قدرت لازم برای اجرای برنامه های دولت هم برخوردار باشد ،از یک سو نیز باید تمامی همراهان سیاسی و طیف های مورد اشاره را بخود همراه کند!

همین که ایشان بطور نسبی بتواند رضایت تمامی مدعیان را جلب کند خود کار سخت وطاقت فرسایی است ،تعداد پست های مدیریتی استان هم به اندازه ای نیست که تمامی خواسته های مدعیان را برآورده کند ،مثلا تصور کنید برای فرماندار یک شهرستان تعداد زیادی گزینه از سوی طیف های گوناگون به ایشان معرفی شده است ،ایشان بالاخره باید یک نفر را برای فرماندار برگزیند !

استاندار این وسط باید چکار کند ؟!

نمی شود که برای فرماندار یک شهرستان برای پنج گزینه حکم صادر کند ! خوب با انتصاب یک نفر ،تمامی گروههایی که گزینه معرفی کرده اند ناراحت ودلخور می شوند ،نتیجه این می شود که در فضای مجازی انتقاداتی برعلیه انتصابات وشیوه انتصابات شکل بگیرد !

پس استاندار مجبور است با ملحوظ دانستن اصل استقلال وتفکیک قوا ،براساس شاخص های تعرفه شده ،از بین تمامی گزینه ها فردی را برای مدیریت انتخاب کند که از همه حیث به شاخص های تعریف شده نزدیک باشد ،فردی که رضایت نسبی همراهان را نیز به دنبال داشته باشد !

باید چکار کرد ؟

اول اینکه تمامی دوستانی که در دوران انتخابات فعالیت داشته اند قلبا به این موضوع ایمان داشته باشند که آنان برای اعتقاد خود جنگیده اند نه برای منافع خود !

دوم اینکه با اعلام اینکه به تکلیف خود عمل کرده اند به با اعتماد به دولت دست استاندار را برای انتصاب مدیران بازگذاشته واز تحمیل گزینه به ایشان دوری کنند وبا احترام به نظر استاندار ایلام از طریق همراهی با مدیران منصوب شده از سوی ایشان ،فضا را برای کار جهادی وکمک به دولت برای برون رفت از مشکلات گسترده مهیا نمایند .

انیکه امروز دولت در وضعیت متفاوتی قرار دارد به خاطر همین مسائل است که مطرح کردیم ،بنابراین لازم است با برجسته سازی این نکته که بارای به دولت به تکلیف خود عمل کرده اید فضا را به گونه ای رقم نزنید که امکان هر گونه فعالیت و کار جهادی از مدیران ،خصوصا مدیر ارشد استان سلب شود .

اگر هم احساس می شود نقدی بر رفتارها  و عملکردها وجود دارد در فضایی آرام ومنطقی ،منصفانه و با در نظر گرفتن جوانب با پیوست راهکار ،نقد را ارایه کنیم ،چرا که معتقدیم نقد به سان آینه ایست که مدیر را متوجه ضعف ها ،کاستی ها و لکه هایی که زیبایی کار را می زداید خواهد کرد .

مراقبت کنیم که در بیان مطالب و انتقادات بی گدار به آب نزنیم ،به خاطر اینکه امروز مدیریت ارشد استان به دلیل مشغله  دیر جواب تلفن را داد یا اینکه اگر احساس کردیم که  فرد مورد نظر ما به منصب مدیریتی نرسید ،آسمان را به زمین ندوزیم ،همه چیز را باهم قاطی نکنیم چرا که قطره قطره  این انتظار آفرینی ها در نهایت به سیلابی خروشان تبدیل خواهد شد که دولت انقلابی وجهادی را با خود به ته دره خواهد کشانید .

کار جهادی این است که برای خدا باشد ،رفتار انقلابی این است که مزین به اخلاق وانصاف باشد ،باور کنید اگر توانستیم با حرف وقلم خود که با جوهر و زیان آغشته به عشق و خداترسی فضایی را برای خدمت بهتر از سوی مدیران مهیا کنیم ،این رفتار مصداق کار جهادی است !کاری که برای خدا باشد حتی اگر در خلوت و دور از چشم رسانه ها انجام شود بازهم دیده می شود وماندگار خواهد شد !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار