مدیر کل استاندارد استان همدان: توسعه بازار‌های بین المللی با اجرای هوشمندانه فرآینده‌های استاندارد سازی با شتاب بیشتری صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 27 December 2021
مدیر کل استاندارد استان همدان: توسعه بازار‌های بین المللی با اجرای هوشمندانه فرآینده‌های استاندارد سازی با شتاب بیشتری صورت خواهد گرفت.

به گزارش تابناک همدان، محمّد مددیبا بیان اینکه گام برداشتن در این زمینه صاردات می‌تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند و همچنین زمینه ساز رشد تولید و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار گردد، افزود:   توسعه بازار‌های بین المللی با اجرای هوشمندانه فرآینده‌های استاندارد سازی با شتاب بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی یکی از مهم‌ترین محور‌های توسعه اقتصادی برای هر کشوری را صادرات و توجه به رونق آن دانست و گفت:  این مهم نباید دور از اهداف اصلی و امور زیربنایی باشد.

مددی در ادامه بیان داشت: صدور گواهینامه انطباق صادراتی را افزایش رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین‌المللی ا در چی خواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: در هشت ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۷۳ فقره گواهینامه صادراتی از این استان به مبداء کشور‌های مختلف صادر گردیده است. 

مددی در پایان بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد شش قلم خشکبار شامل پسته، کشمش، خرما، برگه زردآلو، زیره و زعفران مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری است و صادرات این محصولات در صورت تایید استاندارد انجام می‌شود.

منبع: روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار