تابناک- رئیس شورای اسلامی شهر هشت بندی گفت: استانداری هرمزگان و وزارت کشور ارتقاء بخش توکهور و هشتبندی به شهرستان مستقل برای سرعت بخشیدن به روند توسعه منطقه و رفع محرومیت ها سرعت بخشند.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 21 December 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان حجت الاسلام پورمحمدی عنوان کرد: ارتقاء منطقه توکهور و هشتبندی به شهرستان یکی از مطالبات دیرینه و به حق مردم محروم این منطقه است که ضروری است در عملیاتی شدن آن از سوی استانداری هرمزگان و وزارت کشور تعجیل شود.

وی افزود: ارتقاء منطقه توکهورو هشتبندی به شهرستان مستقل مقدمه رخت بستن محرومیت های تاریخی منطقه در حوزه های راه، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، فرهنگی، اجتماعی و.... خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر هشت بندی، خاطرنشان کرد: ارتقاء منطقه توکهور و هشتبندی یکی از وعده های نماینده محترم مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی بوده است و مردم منطقه منتظر تحقق این وعده مهم نماینده شان در مجلس شورای اسلامی هستند.

پورمحمدی، تصریح کرد: از استانداری هرمزگان و وزارت کشور نیز انتظار است در تحقق مطالبه دیرینه مردم توکهور و هشتبندی در ارتقاء دیارشان به شهرستان مستقل تعجیل کنند تا روند توسعه این منطقه که از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان و کشور است شتاب گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر هشتبندی با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات صیفی از جمله گوجه فرنگی و پیاز در مزارع صیفی منطقه توکهور و هشت بندی، اظهار داشت: وجود بازار مناسب مهمترین دغدغه کشاورزان گوجه کار و پیاز کار و سایر محصولات منطقه توکهور و هشت بندی است که ضروری است تدابیر لازم برای آن از هم اکنون اندیشیده شود.

وی در همین خصوص گفت: کشاورزان با صزف هزینه های سنگین با توجه به افزایش بی رویه نهاده های کشاورزی اقدام به کشت صیفی جات از جمله گوجه فرنگی و پیاز کرده اند که در صورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب برای بازار محصولات ورشکستگی بسیاری از بهره برداران را تهدید می کند.

پورمحمدی تصریح کرد: معیشت قریب به ۵۰ هزار نفر از مردم ساکن در هشت بندی و مهاجران جویای کار شهرستان های شرقی هرمزگان و جنوب کرمان که ۹ ماه از سال در هشت بندی برای کشاورزی ساکن هستند مستقیماً با بازار محصولات کشاورزی مرتبط است و ضروری است تدابیر جدی برای قیمت محصولات مهم گوجه فرنگی پیاز که بخش مهمی از اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داده است اتخاذ شود.

وی گفت: از نماینده محترم مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی انتظار است در سطح ملی با بهره گیری از ابزارهای قاونی و رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی تصمیمات مهم و عملیاتی از هم اکنون برای سامان بخشیدن به بازار محصول گوجه فرنگی اتخاذ کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر هشت بندی افزود: متاسفانه در سال های اخیر بازار گوجه فرنگی و پیاز با افت شدید قیمت همراه بوده است که باعث ورشکستگی و بدهی سنگین بسیاری از کشاورزان و خارج شدن آنها از گردونه تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار