در راستای ارزیابی سند تحول و تعالی دانشگاه، تفاهم نامه عملکردی سال ۱۴۰۰ مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با استان خوزستان به امضا رسید.

جلسه امضای تفاهم نامه عملکردی سال 1400 و طرح تابش استان خوزستان با حضور عنایت‌الله ملکی‌تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی، محمد محمدی قائم مقام، علیرضا طوسی معاون نظارت و ارزیابی عملکرد، علی اکبر ثابتی معاون بازرسی و پاسخگویی به شکایات، مسعود صانعی معاون نظارت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و حبیب خلیلی معاون نظارت مالی مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات و همچنین علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز، حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب رئیس نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در استان، سید موسی موسوی مدیرکل نظارت ، ارزیابی ، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه 9، معاونین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، روسای شوراهای تخصصی استان خوزستان و روسا و معاونان علمی واحد های دانشگاهی استان خوزستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

     عنایت الله ملکی‌تبار با بیان اینکه می بایست سرمایه های دانشگاه در جهت درآمدزایی و رفع معظلات مالی کارمندان، اساتید و دانشجویان بکار گرفته شود؛ گفت : ارزیابی عملکرد امروز در نتیجه بررسی عملکرد استان خوزستان، براساس شاخص های مشخص شده بدست آمده و در طی این فرایند ، 96 شاخص برای هر استان مدنظر قرار گرفته است و استان ها با توجه به تعهدی که داده بودند ارزیابی شدند.

     رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در استان خوزستان در محورهایی مانند فرهنگی و نوآوری اقدامات مثبتی انجام شده ولی در محورهایی از جمله پزشکی خلاهایی مشاهده شده که لازم است مبنای کار بیشتر قرار بگیرد و با توجه به ظرفیت استان و متقاضیان خارجی، امیدواریم شاهد راه اندازی رشته های پزشکی در استان خوزستان باشیم.

     وی با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان افزود: استان خوزستان با صنایع بزرگ نفت و گاز و مناطق آزاد باید سیاست‌های ارتقای خود را براساس این ظرفیت‌ها چیدمان کند.

     ملکی تبار تعامل رؤسای شورای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان را در تدوین توسعه شاخص‌های عملکردی مهم خواند و افزود: همسوسازی اهداف و رفع نواقص و ناکارآمدی‌های احتمالی در شاخص‌های قبلی باید مدنظر قرار گیرد.

     وی در پایان صحبت های خود یکی دیگر از اهداف سفر به استان خوزستان و حضور روسای واحدها و معاونان آنان را بررسی و حل مشکلات پروژه های نا تمام و رفع موانع موجود در پیش برد امور حوزه های مختلف دانشگاه در قالب طرح تابش عنوان کرد و افزود: امروز درکنار امضای تفاهم نامه، معاونان و مسئولان مرکز به بررسی مشکلات استان از جمله موارد مربوط به دسته بندی استادان در گروه های الف و ب و مشکلات بوجود آمده در اجرای آن خواهند پرداخت که انشالله یکی از ثمرات حضور ما در استان حل این مسئله و سایر مشکلات باشد.

     در ادامه محمد محمدی قائم مقام نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه موضوع های توریسم، نفت، کشاورزی این استان را نسبت به سایر استان ها متمایز کرده گفت: امیدواریم که در همین راستا شاهد عملکرد خوبی از سوی استان باشیم.

     وی در ادامه افزود: به طوری که همه با طرح تابش آشنایی دارید دو موضوع، ارتقای عملکرد مدیران واحدها در سطوح مختلف و صیانت از مدیران در این طرح مدنظر قرار گرفته چرا که یکسری از مدیران بعد از  تحویل پست مدیریتی، دچار بحران و آسیب می شوند که در همین راستا پس از آسیب شناسی به این جمع بندی رسیدیم که استان ها ارتباط تنگاتنگ و مناسبی با سازمان مرکزی نداشته بر این مبنا طرح تابش را اجرا کردیم.

     قائم مقام مرکز ضمن اشاره به اهمیت بالا بردن کیفیت آموزشی در واحد ها افزود: ما  باید در دانشگاه رویکرد حسابداری مالی داشته باشیم و داده های تحویل شده، در حوزه ارزشیابی مورد استفاده قرار گیرد چرا که هدف ما ارتقای واحدهاست و وظیفه ما و همکارنمان در ادارات کل مناطق ده گانه، این است که در کنار واحدها بوده و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام نمایند.  

     علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز نیز با ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای استان خوزستان گفت : دانشگاه های آزاد اسلامی استان خوزستان با داشتن 500 آزمایشگاه پیشرفته، ارتباط خوبی از قبل با صنایع داشته و این ارتباط در آینده بهتر خواهد شد. افروس با اشاره به اینکه روند ورودی های جدید رو به رشد می باشد افزود: در سال های گذشته در 8 واحد پذیرش دانشجوی خارجی داشتیم و مکاتبات تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بغداد انجام شده است. وی با اشاره به به وضعیت مالی دانشگاه گفت: جهت بازخریدی پرسنل، از املاک راکد استفاده خواهد شد.

     سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: در این دوره دنبال بحث مسئله محوری و ماموریت گرایی هستیم و ارتباط سازنده با کارخانجات و صنایع و سازمان های خصوصی و دولتی می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد و برآورد ما این است که با برون گرایی و ارایه خدمات به صنایع و سازمان ها موفق تر خواهیم شد. افروس همچنین گفت: با جدیت تمام به دنبال تاسیس رشته پزشکی و پیراپزشکی هستیم و امیدواریم بتوانیم این مساله را که یکی از کمترین حقوق مردم استان می باشد به انجام برسانیم.

در ادامه جلسه علیرضا طوسی معاون ارزیابی عملکرد مرکز با بیان اینکه تفاهم نامه عملکردی در سال گذشته و در دور اول فاز صفر با آزمون های صحیح و خطا و مشکلاتی روبرو بوده گفت: به یاری خدا و همت همکاران بسیاری از این مشکلات در تفاهم نامه امسال برطرف شده است و امسال با رو نمایی از سند تحول دانشگاه، ارزیابی ها براساس اهداف سند تحول انجام خواهد گرفت.

در پایان جلسه تفاهم‌نامه عملکردی استان خوزستان ما بین دکتر علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و دکتر عنایت‌الله ملکی‌تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.

 

شایان ذکر است که حاضران قبل از شروع جلسه با حضور بر مزار شهدای گمنام واحد اهواز ، ضمن غبار روبی با آرمان های این شهدا تجدید میثاق نمودند