منصوبین دولت نباید مسئول " نه " گفتن به مردم باشند که اغلب این " نه گفتن ها برای از سر خود بازکردن و رفع تکلیف و ازروی بی ارادگی مدیران است نه بابت اینکه ارباب رجوعی انتظار فعل حرام و غیر قانونی داشته باشد!!!
کد خبر: ۱۰۱۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 19 December 2021

تابناک ایلام، فرزاد شیرزاد:منصوبین دولت نباید مسئول " نه " گفتن به مردم باشند که اغلب این " نه گفتن ها برای از سر خود بازکردن و رفع تکلیف و ازروی بی ارادگی مدیران است نه بابت اینکه ارباب رجوعی انتظار فعل حرام و غیر قانونی داشته باشد!!!


معیارهای چندگانه انتخاب و انتصاب مدیران در لایه های مختلف اداری در ایلام باید علاوه بر فاکورهای رسمی ، اخلاق ، منش ، سعه صدر و جدیت در امور محوله باشد. خشک مغزی ، نشانه دین و حزب الهی بودن نیست! انعطاف پذیری مدیر در برابر ارباب رجوع همان تمکین صاحبان واقعی انقلاب است

دولت ها هرکدام براساس دیدگاه و منش سیاسی و بنابه طبقه اجتماعی روسای و بانیان خط دهی فکری و...دولت مستقر ، اقدام به چینش وزراء ، معاونین ، استاندارن ، مدیران کل و تا سطوح میانی و پایینی رده های مدیریت می کنند که به طبع ، همسو بودن ، همراه بودن و آمادگی لازم ب ای پیشبرد برنامه های دولت حق مسلم آن دولت است اما آنچه که باید در همه دولت ها عمومیت داشته باشد ، انعطاف پذیری مدیران ، سعه صدر ، توانمندی ، تعهد و تکریم ارباب رجوع و عامه مردم بعنوان ولی نعمتان خود است.

 در برهه ای از زمان و در برخی دولت ها همواره از افرادی برای مدیریت دستگاه های دولتی ، اجرایی و خدماتی استفاده میشد که با ظاهر سازی و در هم کشیدن چهره و عبوس شدن و... با رفتاری خشک و انعطاف ناپذیر سعی در القای " حزب الهی " بودن می نمودن و گاها آرزوی دیدار یک بخشدار و فرماندار رئیس اداره به یک آرزو تبدیل میشد

یکی دیگر از خصلت های برخی مدیران ، تند خویی و بی حوصله گی است که گاها اجازه اتمام عریضه ارباب رجوع را نمی دهند و فارغ از اینکه همه ارباب رجوع ها از یک طبقه اجتماعی و از یک اندازه اطلاعات و ... در روند اداری برخوردار نیستند ، بواسطه عدم توجه دقیق برخی مسئولین از یک حق مسلم محروم می شوند!

 مدیر ، مسئول نه گفتن به مردم نیست و نباید با رفتاری سخت و سرد ارباب رجوع را از سر خود باز کرد.

 قطعا هر مدیری به مثابه سایر مردم از مشکلاتی رنج می برد ولی نباید وجود این مشکلات بر رفتار مدیر با ارباب رجوع و همکاران تاثیربگذارد و عصبانیت و مسائل مربوط به امور شخصی را در روند کاری و برخورد با دیگران بروز داد.

 قطعا همه مدیران ما مقید و مومن به اسلام و انقلاب و مرام و منشور اخلاقی دولت هستند اما این بدان معنا نیست که ؛" با رفتار سخت و سرد و دستاویز کردن برخی عناوین اسلامی و انقلابی همچون " حزب الهی " بودن ، فقط مسئول نه گفتن و نمی شود و راه ندارد ، به ارباب رجوع شوند و باعث یاس و ناامیدی و دلخوری مردم از انقلاب و نظام و دولت گردند.

 در نظام ما و بخصوص دولت آقای رئیسی ، مدیریت باید معنای واقعی نوکری و پادویی مردم را بدهد و خدمت به حضور در اداره و منحصر به تایم ۸ تا ۱۴ نشود بلکه در تمام ساعات شبانه روز به فراخور ماموریت محوله باید در خدمت مردم بود و با محبت و گشاده رویی و سعه صدر پیگیر حل مشکل مردم شد.

 پس از سرکار آمدن دولت سیزدهم دو دیدگاه مهم در خصوص انقلاب و حکومت شکل گرفت ؛
 دیدگاه اول ؛ افرادی بودن با تفکر و بینش سیاسی خاص که در خارج هم این تفکر ، عقبه و مایگاه فکری - اجتماعی داشته و دارد . آنها معتقد بودند که دولت سیزدهم ، آخرین برگ برنده حکومت است و اگر نتواند از مشکلات عبور کند و شعائر انتخاباتی از جمله احیای آرمان های کمرنگ شده در ادوار گذشته را احیا کند و رضایت عمومی را کسب نکند حکومت را در سراشیبی سقوط قرار داده !
و دوم هم اینکه؛ در مقابل نظریه اول ،گروهی دیگر که از مذهبیون و انقلابیون و جهادیون و طیف ارزشی جامعه بودن ، نظری مخالف دیدگاه اول دلشتند و اینکه ؛ این دولت( د لت سیزدهم ) یک شروع تازه و یک آغاز است و ارزش های والای اسلامی و انقلابی و آرمان های جهاد و شهادت و ایثار گری مجددا احیا می شوند!

پس باید همه ارکان دولت ، از ریاست جمهوری تا مدیران پایین دستی در سطوح شهرستان و بخش ها ، خدمتگزاری بی منت ، سعه صدر در مواجه با ارباب رجوع ، تکریم ارباب رجوع ، تعهد و تلاش برای پیگیری امور محل بحث اربابان رجوع ، نظم و انضباط کاری و... و همچنین تقید به انجام ماموریت محوله به نحوه احسن و کسب رضایت حداکثری مخاطبین و اربابان رجوع ، دیدگاه دوم به معنای شروع تازه و آغاز یک حرکت انقلابی را در عمل ، اجرا کنند و مسئول پیگیری ، بررسی ، حل مشکلات و... باشند نه مسئول نه گفتن به مردم.

انتظار می رود استاندار محترم ایلام که خود سابقه خدمت در این استان ره دارد ، مدیران را با چنین ویژگی هایی گزینش و انتصاب کند که در آغاز چله دوم انقلاب ، بتوان انقلاب را به ریل اصلی خود باز گرداند و موجباب رضایت عمومی و پیشرفت استان شود./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار