نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هدف از بنیان‌گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ما ترویج و از رسوخ و نفوذ و تهاجم فرهنگ بیگانه ممانعت شود و استقلال فرهنگی ما حفظ و ارتباطات فرهنگی ما با ملت‌ها و اقوام و به‌ویژه مستضعفان جهان تقویت شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 16 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه اظهار داشت: مازندران فرصت فرهنگی خوبی دارد که اگر غفلت شود می‌تواند تهدید باشد. با توجه به ظرفیت بالای گردشگری و حضور حدود بیست میلیون مسافر یک فرصت است و برای استفاده از این فرصت برای ترویج فرهنگ اسلامی، ایرانی و ملی استفاده شود و اگر غفلت، رها و مدیریت نشود، آسیب‌های فرهنگی خاص خود را دارد.

وی افزود: بسیاری از روستاها و شهرها گاها" مردم از فرهنگ وارداتی که در پرتو این ویلاهای و ویلانشینی‌ها انجام شده یک مقداری گله‌مند هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مشکلات حکمرانی فرهنگی کشور ما این است که گاه در اختیار حکمرانان فرهنگی قرار می‌گیرد که باورهای فرهنگی آنها چندان تطابقی با اهداف اصلی نظام ندارد.

محمدی لائینی تاکید کرد: هدف از بنیان‌گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ما ترویج و از رسوخ و نفوذ و تهاجم فرهنگ بیگانه ممانعت شود و استقلال فرهنگی ما حفظ و ارتباطات فرهنگی ما با ملت‌ها و اقوام و به‌ویژه مستضعفان جهان تقویت شود.

وی افزود: امام به ما آموخت ما می‌توانیم و بعد این‌همه رشد عظیم در حوزه‌های مختلف در کشور پدیدار شد، این جمله حوزه مقاومت امروز را شکل داده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اگر ما در ارتباطات فرهنگی با دنیا این فرهنگ "ما می‌توانیم" را صادر کنیم، دنیای مستضعفین، روزگار دنیای مستکبرین را سیاه خواهند کرد.

محمدی لائینی گفت: حکمرانان فرهنگی باید جایگاه و اهداف خود را براساس اهدافی که در آن راستا انقلاب کردیم و دولت ما باید در آن راستا قرار بگیرد، در نظر بگیرند و ترسیم کنند.

وی افزود: متاسفانه گاهی از اوقات حکمرانی فرهنگی در اختیار حکمرانانی بود که خیلی به آن اهداف باور نداشتند. چنانچه حکمرانی سیاسی و دیپلماسی در اختیار کسانی بود که با آن نقطه نظرات خیلی هماهنگ نبودند.

امام جمعه مرکز استان مازندران گفت: باید باور کنیم که جنگ فرهنگی وجود دارد و مهم‌تر از جنگ اقتصادی است. گرچه به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، جنگ اقتصادی فوریت بیشتری دارد اما دشمن می‌خواهد بنیان‌های اصیل را سست و ما را نسبت به آینده بی اعتماد کند و این شگردهای جدید غرب برای بی‌اعتمادسازی مردم است.

محمدی لائینی گفت: مشکل کتابخانه مرکزی و تالار مرکزی مازندران باید با اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف به‌عنوان هدیه این سفر به مردم این استان باشد.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار