معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: افراد ترجیحا برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا از پلت فرم‌های دوز اول و دوم استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 13 December 2021

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: واکسیناسیون در ٣۵ پایگاه تجمیعی به اضافه تمام پایگاه‌های سلامت در نقاط شهری و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: واکسن سینوفارم و پاستوکوک را برای تزریق به دانش آموزان توصیه می‌کنم، واکسن اسپوتنیک واکسن دو نوبتی و ساخت روسیه است و پاستوکوک واکسن ایرانی تولید مشترک ایران با کوبا است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا در صورتی که حداقل سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن گذشته باشد، توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: افرادی که واکسن‌هایی مانند سینوفارم، بهارات و برکت که بر پایه ویروس غیرفعال هستند، دریافت کرده اند و سنشان بالای ۱۸ سال است سه ماه پس از تزریق نوبت دوم، نوبت سوم را ترجیحا با همان پلت فرم تزریق کنند.

شاه آبادی در پایان با اشاره به اینکه علائم بیماری کرونا در کودکان و بزرگسالان مشابه است، تصریح کرد: عوارض بیماری کرونا در افراد مختلف، متفاوت است، یکی از این عوارض ابتلا به کرونا بروز لخته خون پس از بهبودی در ١۶ درصد افراد است، یکی از دلایل تاکید بر واکسیناسیون این است که افراد مبتلا نشوند و احتمال بروز چنین عوارضی کاهش یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار