نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: فاجعه خونبار منا حاکمان فاسق آل‌سعود را رسواتر کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 27 September 2015

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: فاجعه منا که از ابعاد مختلف قابل بررسی و تجزیه و تحلیل است به خوبی نشان داد که رژیم آل‌سعود به هیچ‌وجه عرضه و توان مدیریت حج را ندارد و با تمرکز آل‌سعود به مسائل حاشیه‌ای و کشتار مردم یمن زمینه‌ای را فراهم کرد تا حادثه منا با تلخی تمام رخ داده و زمینه بی‌کفایتی حکام عربستان را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه آل‌سعود خادم آمریکا و انگلیس است و هیچ توانی برای نظم‌بخشی به مناسک حج ندارد، ادامه داد: جنایاتی که آل‌سعود انجام می‌دهند مختص امروز و دیروز نیست بلکه این فاسقان زمان که حرم امن الهی را وسیله برآورده شدن اهداف شوم و شیطانی خود قرار داده‌اند زمانی با تخریب بقیع، روز دیگر با حادثه کشتار بی‌رحمانه زائران ایرانی در خانه خدا و امسال نیز با وقوع دو حادثه تلخ دیگر پازل بی‌عرضگی خود را کامل کردند.

جعفری بنه خلخال اضافه کرد: این کشور به جای آنکه محوریت وحدت امت اسلامی را بر عهده بگیرد دست در دست استکبار جهانی درصدد اختلاف‌اندازی میان مسلمانان است و با دلارهای نفتی خود با خرید اسلحه به کشتار شیعیان در یمن پرداخته و اوج قساوتشان را نشان می‌دهند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: همه این حوادث نشانه‌ای از کم لیاقتی و بی‌تدبیری آل سعود است که به جای صرف هزینه‌ها برای ایجاد امکانات و تامین امنیت درآمد نامشروع خود را برای کشتار مسلمانان خرج می‌کند.

جعفری بنه خلخال ادامه داد: در حالی حادثه منا رخ داده است که در نقطه مقابل سالانه بیش از میلیون‌ها انسان در اربعین در کربلای معلی حاضر می شوند اما مسئولان عراق با تدابیری مناسب سعی در نظم‌بخشی به این آیین‌ها را دارند در حالی که بی‌کفایتی و سوء مدیریت آل سعود حجاج بسیاری را به کشتن داده و زمینه بی‌اعتمادی امت اسلامی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید با وحدت و همدلی بکوشند تا مدیریت حج را خود عهده‌دار شوند، متذکر شد: تا زمانی که آل سعود کارگزار حج است وقوع چنین حوادث تلخ و تاسف‌بار امکان تکرار و تسری به سایر بخش‌ها را دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار