۱۰۰ روز با دولت مردم:
استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: موضوع کسری بودجه در ایران بسیار جدی است و در چند سال گذشته کشور را به تورم کشانده است از این رو نباید از دولت انتظار معجزه داشت.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 09 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «علیرضا مرادی» اظهار داشت: بدون شک تنگنا‌های دولت آنقدر ساده نیست که در یک زمان کوتاه بتوان آن‌ها را کنترل کرد، اما به عقیده من مهترین اقدامی که دولت سیزدهم پس از روی کار آمدن انجام داد جلوگیری از افزایش نقدینگی به وسطه اجتناب از چاپ پول بود.

این کارشناس اقتصاد توضیح داد: دولت اعلام کرده که به دنبال فروش اموال مازاد خود به منظور کسری بودجه و تامین مخارج است که این اقدام می‌تواند برای جلوگیری از چاپ پول و کنترل تورم بسیار مفید باشد.

مرادی افزود: جلوگیری از چاپ پول به منظور کنترل تورم اقدام ارزشمندی بود که دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز نخست روی کار آمدن خود انجام داد.

وی در ارتباط با سفر‌های رییس جمهوری نیز پیشنهاد داد که بدون شک سفر‌های رییس جمهوری به استان‌ها باید قول‌های مساعدی به دنبال داشته باشد که این وعده‌ها برای دولت هزینه در پی خواهد داشت و نیاز به بودجه دارد.

مرادی تورم حاکم در ایران را دارای پوسته سخت توصیف کرد و گفت: شرایطی که در ایران در طول سال‌های گذشته تجربه کرده باعث شده است که رساندن تورم به زیر ۲۰ درصد بسیار دشوار شود.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل قیمت‌ها باید بر میزان عرضه و تقاضا تاثیر گذاشت، گفت: بدون شک تقاضای مردم برای خرید کالا‌ها کاهش پیدا نمی‌کند، زیرا نیاز جامعه از این رو دولت برای کنترل قیمت‌ها بیشتر به دنبال افزایش عرضه کالا‌ها در بازار باشد.

وی همچنین سیاست‌های مقابله با فساد در دولت رییسی را نیز بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: دولت باید بر روند ارائه دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نظارت ویژه تری داشته باشد تا از صرف بودجه کشور در زمینه خرید کالا‌های غیر ضروری جلوگیری شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار