یک مطالعه بزرگ و مبتنی بر جمعیت در بریتانیا نشان می‌دهد که همپوشانی محدودی بین عوامل خطر ابتلا به COVID-۱۹ و عوامل ایجاد بیماری شدید وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 08 December 2021
 یک مطالعه بزرگ و مبتنی بر جمعیت در بریتانیا نشان می‌دهد که همپوشانی محدودی بین عوامل خطر ابتلا به COVID-۱۹ و عوامل ایجاد بیماری شدید وجود دارد.

به گزارش تابناک همدان، پس از اینکه محققان عواملی را که می‌توانند بر قرار گرفتن در معرض SARS-CoV-۲ تأثیر بگذارند تنظیم کردند، قومیت آسیایی یا آسیایی بریتانیایی و BMI بالا با خطر بالاتر در ابتلا به COVID-۱۹ مرتبط بود.

یکی از عوامل مورد توجه کمبود ویتامین D است. این در افراد آسیایی و سیاه پوستان بیشتر رایج است در مقایسه با اجداد سفیدپوست در بریتانیا نشان داده شده است که ویتامین D ایمنی را در برابر سایر پاتوژن‌های تنفسی تقویت می‌کند.

آن‌ها همچنین دریافتند که شرایط آتوپیک – مانند آسم، اگزما، و تب یونجه – با کاهش خطر ابتلا به COVID-۱۹ مرتبط است. شرایط آتوپیک بیماری‌های آلرژیک هستند. به عنوان مثال، آسم آتوپیک آسمی است که توسط یک آلرژن ایجاد می‌شود.

اگرچه اطلاعات زیادی در مورد COVID-۱۹ شدید شناخته شده است، اما محققان عوامل خطر خفیف‌تر COVID-۱۹ را با جزئیات زیاد مطالعه نکرده اند.

با این حال، درک اینکه چه چیزی افراد را مستعد ابتلا به عفونت می‌کند، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد چگونگی ایجاد و انتشار COVID-۱۹ ارائه دهد. این دانش می‌تواند به محافظت از افرادی که در معرض خطر بیماری شدید هستند کمک کند.

 این محققان که از مؤسساتی در سراسر بریتانیا هستند، اما عمدتاً در دانشگاه کوئین مری لندن (QMUL) مستقر هستند، یک مطالعه مبتنی بر جمعیت را برای یافتن اطلاعات بیشتر انجام دادند. این مطالعه ۱۵۲۲۷ شرکت‌کننده را از می ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ دنبال کرد.

شرکت کنندگان یک پرسشنامه پایه در مورد علائم بالقوه COVID-۱۹ و نتایج هر آزمایش COVID-۱۹ را که انجام داده بودند تکمیل کردند.

این تیم همچنین جزئیات عوامل خطر بالقوه را جمع آوری کرد، از جمله اطلاعات در مورد:

عوامل اجتماعی جمعیت شناختی، اشتغال، سبک زندگی، وزن، قد، استفاده از دارو، وضعیت واکسیناسیون، رژیم غذایی و مکمل، شرایط پزشکی طولانی مدت
پرسشنامه‌های پیگیری ماهانه، عفونت SARS-CoV-۲ تایید شده با آزمایش را همراه با علائم بالقوه COVID-۱۹ ثبت کردند.

در طول این مطالعه، ۴۴۶ مورد کووید-۱۹ وجود داشت. این بدان معناست که تقریباً ۳ درصد از شرکت کنندگانی که مطالعه را تکمیل کردند به این بیماری مبتلا شدند.

موارد زیر همگی با افزایش احتمال ابتلا به COVID-۱۹ مرتبط بودند:

ازدحام بیش از حد خانوار
ملاقات با سایر خانواده‌ها در هفته قبل
بازدید از اماکن عمومی سرپوشیده
مشاغل خط مقدم، به استثنای مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی
قومیت آسیایی یا آسیایی بریتانیایی
BMI افزایش یافته است
پس از تعدیل عوامل مؤثر بر قرار گرفتن در معرض SARS-CoV-۲، قومیت بریتانیایی آسیایی یا آسیایی و BMI بالا همچنان با افزایش احتمال ابتلا به کووید-۱۹ همراه بود.

بیماری آتوپیک با کاهش شانس به ویژه در میان افراد مبتلا به آسم همراه بود.

این مطالعه نشان داد که هیچ ارتباطی با سن، جنس، سایر شرایط پزشکی، رژیم غذایی یا مصرف مکمل وجود ندارد.

محقق اصلی این مطالعه که از نتایج شگفت‌زده شده است می‌گوید: ما پیش‌بینی نمی‌کردیم که افراد مبتلا به آلرژی و آسم آلرژیک در معرض خطر کمتری برای ابتلا به کووید-۱۹ باشند – در واقع، در اوایل همه‌گیری این نگرانی وجود داشت که افراد مبتلا به این بیماری. [بیماری‌های راه هوایی]در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت. یافته‌های ما در مورد کاهش خطر ابتلا به کووید-۱۹ در این گروه ممکن است نشان دهنده سطوح پایین بیان ACE-۲ در افراد مبتلا به بیماری آلرژیک باشد –، زیرا ACE-۲ گیرنده SARS-CoV-۲ است.

SARS-CoV-۲ با اتصال به گیرنده ACE-۲ در سطوح سلولی وارد سلول‌های انسانی می‌شود. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که ژن ACE۲ – که گیرنده ACE-۲ را کد می‌کند – در افراد مبتلا به آسم آلرژیک و در سلول‌های راه هوایی آن‌ها کمتر است.

محققان اشاره می‌کنند که این مطالعه محدودیت‌هایی دارد.

اولاً، هیچ نظارتی بر آزمایش وجود نداشت. در عوض، این مطالعه بر نتایج آزمایش‌های معمولی تکیه کرد، که معمولاً علائم آن را تحریک می‌کردند. بنابراین، مطالعه ممکن است کسانی را که دارای عفونت‌های بدون علامت هستند، از دست داده باشد.

ثانیاً، همه شرکت‌کنندگان برای شرکت داوطلب شدند. نویسندگان مطالعه توضیح می‌دهند که برخی از اقلیت‌های قومی – به‌ویژه قومیت‌های سیاه‌پوست، آفریقایی و کارائیب – در این مطالعه کمتر حضور داشتند.
 
منبع: شفقا از مدیکال نیوز تودی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار