فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: استکبار جهانی نسل تهی شده از معنویت اعتقادات و باورهای دینی می‌خواهند که نسبت به مسائل مختلف بی‌احساس و بی‌انگیزه باشند.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 26 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: دشمنان ما هرگز نمی‌توانند تصور کنند که این انقلاب با محتوا و غنای ارزشی و آموزه‌های دینی امروز بتواند سیطره جهانی پیدا کند.

وی در تشریح جایگاه دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان تاکید کرد: صاحبان اصلی دفاع مقدس سپاه و ارتش و بسیج نیستند بلکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم است چرا که حماسه دفاع مقدس را مردم خلق کردند.

بابازاده تصریح کرد: نباید اینطور به ذهن مردم خطور کند که این هفته متعلق به نهاد نظامی خاصی است و در مقابل باید با توجه به رویدادهای مختلف دفاع مقدس نسبت به ادراک و انتقال پیام آن اقدام کرد.

وی هویت انقلاب را وابسته به اسلام ناب دانست و افزود: در هیچ یک از جنگ‌هایی که اتفاق افتاده هیچ گاه دو ابر قدرت در مقابل یک کشوری که به تازگی انقلاب کرده است، نایستاده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه عملکرد پاسداران اثبات عملکرد شهدا و بیان کننده آن است، یادآور شد: اگر پاسدار و رزمنده‌ای عملکرد سالم نداشته باشد و مرتبا از عملکرد شهدایی همچون باکری ها تعریف و تمجید کند نتیجه نخواهد داشت.

بابازاده با تاکید به اینکه شهدا با اسلحه ایمان حتی با وجود کمبود امکانات در مقابل دشمن ایستادند، ادامه داد: همین قدرت اراده و غیرت بود که ما را در جنگ تحمیلی به پیروزی رساند و مانع از تجاوز دشمن به خاک کشور شد.

وی با بیان اینکه اغلب در دفاع مقدس به رویدادهای حزن انگیز توجه می‌شود و بسیاری از رویدادها مورد غفلت است، تصریح کرد: متاسفانه دلایل آغاز و پایان جنگ و نحوه پشتیبانی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.

بابازاده خطاب به اشخاصی که استکبار جهانی را فرشته نجات می خوانند، ادامه داد: گفته می‌شود وقتی جنگ به اتمام رسیده این دشمنی چرا ادامه دارد و این اظهارات به این دلیل است که این افراد بسیاری از واقعیت ها را بررسی نمی‌کنند.

وی افزود: هر چند برخی می‌گویند چرا خاطرات جنگ مرتبا طرح می‌شود، اما چاره ای جز طرح خاطرات نیست تا نسل جدید پی به رشادت های جنگ ببرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل عنوان کرد: جنگ به ملت ایران تحمیل شد و باید اصالت شهدا گفته شود و به عنوان مثال ماموریت و تخصص شهدا طرح شود تا نسل جوان با آن آشنا شوند.

بابازاده تاکید کرد: شهدا نماد و الگوی مبارزه با ایمان و اعتقاد هستند و تا زمانی که اراده و غیرت ما از دست نرفته دشمن نمی‌تواند به مرزهای ما تجاوز کند.

وی با تاکید به دستاورد نظام در عرصه علم و پیشرفت دانشگاه ها ادامه داد: شاهد عینی این پیشرفت در دانشگاه محقق اردبیلی مشهود است که امروز جمعی با کفایت و با سواد و با اصالت در آن جمع شده‌اند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بابازاده در پایان سخنان خود به ضرورت آمادگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی تاکید و اضافه کرد: دشمن به دنبال بر باد دادن نسل ما است و امروز شیوع استفاده از ماهواره قابل توجه است بنابراین انتظار می‌رود نخبگان جامعه حقانیت دفاع مشروع و آسیب‌هایی که دشمن از طریق فرهنگ وارد می‌سازد را به مردم اطلاع دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار