بارندگی‌ها در استان اصفهان تا پایان پاییز ادامه دارد و در نیمه شمالی فراتر از میانگین طبیعی خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 16 November 2021

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، میانگین بارندگی‌ها را در استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهرماه) تاکنون ۱۴.۸ میلیمتر اعلام کرد و گفت: میانگین طبیعی بارندگی‌های استان در مقایسه با مدت مشابه بلندمدت ۱۰.۶ میلیمتر بوده در حالیکه بارش‌های پاییز امسال حدود ۴۰ درصد بیشتر از بلند مدت در استان گزارش شده است.
نوید حاجی بابایی، به فعالیت یک سامانه سرد بارشی از فردا در استان اشاره کرد و افزود: این سامانه سرد از سه شنبه شب در استان فعال می‌شود و عمده بارش‌ها برف است که همه مناطق استان به ویژه نیمه غرب، شمال و نواحی مرتفع و کوهستانی را در روز چهارشنبه فرا می‌گیرد.
وی گفت:با توجه به بارش برف در روز چهارشنبه، لغزندگی و اختلال در تردد شهری توصیه می‌شود هنگام تردد تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
وی بارش‌های استان تا پایان پاییز را طبیعی و در نیمه شمالی استان متمایل به فراتر از میانگین طبیعی برشمرد و افزود: کوهرنگ سرچشمه آبی زاینده رود از ابتدای سال زراعی تاکنون بارش مطلوب و قابل ملاحظه‌ای دریافت نکرده وبیشتر فعالیت سامانه بارشی روز چهارشنبه درون استان اصفهان است و در سرچشمه زاینده رود اتفاق نمی‌افتد.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه میانگین بارش‌های سال زراعی کنونی در کوهرنگ ۲۷.۹ میلیمتر بوده است گفت: سرچشمه آبی زاینده رود تاکنون حدود ۸۰ درصد کمتر در مقایسه با بلند مدت گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار