مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: سیاست‌گذاری توسعه صنعتی در این استان باید به سمت صنایع دانش‌بنیان و صنایع فناور هدایت شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ 11 November 2021

محمدجواد بگی بابیان اینکه سیاست‌گذاری توسعه صنعتی در اصفهان اشتباه است افزود: برخی تصمیمات اشتباه گذشته و بارگذاری بیش‌ازحد روی رودخانه زاینده‌رود،  نه‌تنها در اصفهان، بلکه چهارمحال و بختیاری و یزد  امروز گریبان همه ما را گرفته و این استان را با بحران بی‌آبی و فرونشست، مواجه کرده است.

وی بابیان اینکه باید صنایع فناور و صنایع پاک، سبز با مصرف کم آب و انرژی، جایگزین صنایع آلاینده و پرمصرف شوند ادامه داد: باید تعریف جدیدی از صنایع در استان اصفهان به‌عنوان یک محور در اقتصاد کشور ارائه کنیم و دیگر امکان استقرار صنایع مبتنی بر آلایندگی،  مصرف انرژی، مصرف آب و مسائلی که آیندگان را با مخاطره مواجه می‌کند، وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: میزان برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی،  متناسب با میزان بارش و ورودی حوضه‌های آبریز نبوده و امروز این استان به‌شدت با مشکل فرونشست مواجه شده است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

وی بابیان اینکه فرونشست به‌شدت از زلزله خطرناک‌تر است اضافه کرد: امکان انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر سیل، زلزله و آتش‌سوزی، وجود دارد اما در برابر فرونشست امکان انجام هیچ کاری وجود ندارد.

بگی خاطرنشان کرد: در صورتی که مقاوم‌سازی لازم را در برابر زلزله انجام داده باشیم، احتمال خطر بسیار کم و تخریب بسیار ناچیزی وجود دارد اما تأسیسات و ساختمان‌های شهری در صورت فرونشست ۳۰ درصد انحراف پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: تأسیسات شهری همانند راه‌ها، فرودگاه‌ها، ریل‌های راه‌آهن، تأسیسات زیرساختی آب، برق و گاز در صورت فرونشست زمین با مخاطره جدی مواجه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان بابیان اینکه سیاست‌گذاری توسعه صنعتی ما اشتباه است تأکید کرد: ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور دارای ذخایرِ هیدروکربن در دنیاست و ازلحاظ معدنی هم ۶۹ عنصر جدول تناوبی را در اختیارداریم و در این شرایط نباید به سمت صنایعی که اصل و اساس آن را به‌عنوان یک موقعیت محلی در کشور نداریم، برویم.

بگی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان اصفهان اظهار داشت: بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید بتوانند به‌عنوان کارآفرین وارد بازار کار شوند و انتظار نداشته باشند که دولت و مراکز اقتصادی از آن‌ها به‌عنوان کارمند و کارگر استفاده کند.

وی یادآور شد: اصفهان با حدود ۸۰ شهرک صنعتی مصوب، به‌عنوان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: این استان با حدود ۸۰ شهرک صنعتی مصوب ایجادشده، هشت شهرک صنعتی در دست اقدام، هشت شهرک صنعتی خصوصی و پنج شهرک صنعتی در دست مطالعه، دارای ۱۰۱ شهرک و ناحیه صنعتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار