کد خبر: ۱۰۰۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 11 November 2021
باز نشر داستان ساداکو ساساکی به بهانه در تقویم ۲۰ آبان برابر با ۱۱ نوامبر روز اریگامی نام گذاری شده است.
 
سمبل اریگامی پرنده دریایی است، که سمبل بین المللی صلح است. الینور کوئر (Eleanor Coerr) کسی است که با نوشتن کتاب "ساداکو و هزار پرنده دریایی کاغذی، به این سمبل عمومیت داد. این کتاب داستان دختری بنام ساداکو را بازگو می‌کند که در اثر تشعشعات رادیو اکتیو بمب باران اتمی ژاپن توسط آمریکا در جنگ جهانی دوم، صدمه دیده بود.
 
در پایان جنگ او در بیمارستانی تحت درمان قرار گرفت. چند سال بعد سرطان خون او عود کرد. دوست او با در دست داشتن یک پرنده دریایی کاغذی به ملاقاتش رفت. او به ساداکو گفت که پرنده دریایی سمبل سلامتی است و اگر او بتواند هزار پرنده دریایی بسازد، حالش خوب خواهد شد. دوست او ساخت پرنده دریایی را به او آموخت. کار ساده‌ای نبود، اما وقتی که ساداکو در ساخت اولین پرنده دریایی مهارت یافت، شروع کرد به ساختن ۱۰۰۰ پرنده دریایی کرد.
 
 ساداکو به دلیل وخامت حالش نتوانست ساخت ۱۰۰۰ پرنده دریایی را به پایان برساند به حالت کما افتاد و سپس مرد. وقتی همکلاسی هایش فهمیدند که او قادر نبوده رویای خودش را کامل کند کار ساختن هزار پرنده دریایی ساداکو را تمام کنند و به رویای او تحقق بخشند. 

روز جهانی اوریگامی

۲۰ آبان مصادف با ۱۰ نوامبر، روز جهانی اوریگامی نام دارد. اوریگامی یک کاردستی ژاپنی می‌باشد که در چند دهی اخیر محبوبیت فراوانی کسب کرده اوریگامی هنر کاغذ و تا نام دارد. 

 اوریگامی چیست

کلمه «اوریگامی» از دو کلمه ژاپنی «اوری» به معنای تا زدن و «کامی» به معنای کاغذ ساخته شده است. ازاصول اولیه ساخت اوریگامی آن است که همه اشکال باید بدون چسب و برش کاغذ ساخته شوند و فقط باید از یک تکه کاغذ برای ساخت شکل مورد نظر استفاده کرد. به طور کلی، اوریگامی هنر خلق اشکال بدون استفاده از قیچی و چسب است. امروزه، اوریگامی به عنوان نشانه‌ای از امید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه اوریگامی

مدارک حاکی از آن است که هنر اوریگامی از قرن ۶ در ژاپن وجود داشته است. اواخر قرن ۱۷، این هنر به یک جریان اصلی در جامعه ژاپن تبدیل شد. سپس اوریگامی با اهداف تزئینی و تشریفاتی مورد استفاده قرار گرفت. بعد از آن این هنر در سراسر جهان از محبوبیت زیادی برخوردار شد. قدیمی‌ترین کتاب در مورد اوریگامی در سال ۱۷۹۷با نام «Hiden Senbazuru Orikata» منتشر شده است که به معنای «راز ساخت هزار مرغ ماهیخوار» است.

اوریگامی هنری است که در سراسر جهان گسترده شده است. به دلیل گستردگی و زیبایی اشکال به وجود آمده با این هنر، روزی را در جهان به اوریگامی اختصاص داده اند. این هنر گذشته‌ای طولانی در فرهنگ و اسطوره ژاپنی دارد و شما می‌توانید به راحتی آن را یاد گرفته و خودتان اَشکالی دوست داشتنی و متفاوت خلق کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار