در دیدار اعضای شورای شهر همدان با فرمانده انتظامی استان مطرح شد:
ضرورت هم افزایی در راستای خدمت رسانی به مردم در دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با فرمانده انتظامی استان مورد تأکید قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 08 November 2021
ضرورت هم افزایی در راستای خدمت رسانی به مردم در دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با فرمانده انتظامی استان مورد تأکید قرار گرفت.


به گزارش تابناک همدان، فرمانده انتظامی استان همدان در این دیدار به ارتباط مستمر دستگاه انتظامی با مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ارتباط تنگاتنگی بین نیروی انتظامی و مدیریت شهری در همدان وجود دارد که بایستی سطح همکاری‎ها در جهت کاهش معضلات اجتماعی به ویژه مباحث امنیتی و ترافیکی منجر شود.

سردار سلمان امیری، افزود: اعضای دوره ششم شورای شهر همدان از روحیه بسیجی برخوردار هستند و یقین دارم هرکس برای رضایت خدا و مردم تلاش کند، به کار او برکت می‌افتد.

امیری افزود: اولویت نیروی انتظامی توجه به مناطق کم برخوردار است که در ماه‌های اخیر با استفاده از ظرفیت خیرین مراکز کلانتری در این مناطق در حال بهسازی است.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها موظفند با همدلی و به صورت عملیاتی برای رفع مشکلات موجود گام بردارند و نباید صرفا به مباحث نظری پرداخته شود.

امیری در حوزه ترافیکی شهر همدان نیازمند اقدامات مناسبی است، اظهار داشت:  باید با همکاری شهرداری همدان ضمن احصاء نقاط حادثه خیز و مشکلات موجود، آن‌ها را به حداقل برسانیم، چرا که اقدامات پیشگیرانه در این حوزه هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: در حوزه ساماندهی معتادان مواد مخدر تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد کم است و حتی کمپ بانوان در استان نداریم که در این راستا لازم است دستگاه‌های متولی و خیرین در این حوزه ورود پیدا کنند تا مشکلات موجود به حداقل برسد.

 پلیس در حوزه مباحث فرهنگی، سلبی و ایجابی در کنار مدیریت‌شهری است 

امیری تاکید کرد: پلیس در حوزه مباحث فرهنگی، سلبی و ایجابی تمام قد در کنار مدیریت شهری است چرا که معتقدیم به هر میزان که همکاری‌های دو سویه افزایش پیدا کند به همان مقدار، میزان بزهکاری در جامعه کاسته می‌شود.

وی بر لزوم تدوین قوانین بازدارنده در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: طبق قانون حیوان گردانی در سطح شهر جرم است، اما قوانین موجود در این زمینه بازدارنده نیست و امروز شاهد هستیم که حیوان گردانی به ویژه سگ گردانی مشکلات جدی را برای شهروندان به وجود آورد است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در حوزه فرهنگی و با همکاری مدیریت شهری؛ از ظرفیت مشاوران به منظور کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق کم برخوردار در فرهنگسرا‌های سطح شهر اقدامات خوبی صورت گرفته است که باید این موارد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 مسگریان:
احیای بستر‌های قانونی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

رییس شورای شهر همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه امنیت شهروندان یکی از مباحث مهم شورای شهر است، گفت: آسیب‌های اجتماعی در نقاط کم برخوردار شهر یکی از معضلات ریشه‌ای است که نیازمند همفکری و هم افزایی همه ارگان‌ها به ویژه نیروی انتظامی است.

محمود مسگریان با بیان اینکه احیا بستر‌های قانونی کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، اضافه کرد: این مهم جز با همکاری و همدلی ممکن نیست و امروز شهروندان نسبت به کاهش بزه‌های اجتماعی دغدغه‌مند هستند، بر این اساس همه ما باید به با توجه و حساسیت بیشتر به این موضوع، در راستای افزایش رضایت‌مندی عمومی در جامعه حرکت کنیم.

وی از جانمایی مکان مورد نظر برای احداث گرمخانه جدید در همدان خبر داد و گفت: امسال در اصلاح بودجه این موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 نظری:
برخی از تصمیمات شورا‌ها نیازمند اهرم‌های اجرایی و قانونی است

نایب رییس شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به وظایف شورا‌های شهر مبنی بر اینکه برخی از تصمیمات شورا‌ها نیازمند اهرم‌های اجرایی و قانونی است، گفت: بر این اساس انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها در این زمینه همراه شورا‌ها باشند.

سعید نظری بیان کرد: یکی از مسائل مهم در جامعه امروزی، موضوع سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر است که آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و بهداشتی را به همراه دارد و متاسفانه اگر چاره‌ای در این زمینه اندیشیده نشود، معضلات موجود به چالش جدی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق بیانیه گام دوم رهبر انقلاب باید امور بر زمین مانده مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: می‌توان با استفاده از روش‌های علمی و همکاری همه دستگاه‌های مسوول، موضوع سگ‌های بلاصاحب را برای همیشه بررسی و به سرانجام رساند و در این بین مدیریت شهری تدوین و اجرای دقیق قوانین بازدارنده در این زمینه را ضروری و لازم می‌داند.

 کرباسیان:
ضرورت استفاده از ظرفیت فرهنگسرا‌ها و مساجد برای مراکز مشاوره‌ای

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این دیدار گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از مقوله‌های مهم در جامعه است که نیازمند همراهی و هم‌افزایی بیش از پیش تمامی دستگاه‌ها به‌ویژه در مناطق کم برخوردار است.

مرتضی کرباسیان افزود: فرهنگسرا‌ها و مساجد یکی از ظرفیت‌های مهم در سطح شهر به شمار می‌روند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها در راستای افزایش مراکز مشاوره‌ای به شهروندان بهره برد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود نیروی انتظامی در زمینه افزایش مراکز مشاوره‌ای همراهی و همکاری بیشتری با مدیریت شهری داشته باشد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و به تبع آن افزایش رضایت‎مندی عمومی باشیم.

 بادامی‌نجات:
نیروی انتظامی حمایت از ورزش حرفه‎ای را مورد توجه قرار دهد

عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه به ضرورت توجه به مناطق کم برخوردار شهر تاکید کرد و گفت: در بازدید از مناطق مختلف سطح شهر، شهروندان مناطق کم برخوردار از وجود ناهنجاری‌ها به شدت گلایه‌مند هستند و در برخی از موارد درخواست استقرار کانکس پلیس به منظور افزایش امنیت را دارند که انتظار می‌رود پلیس بر اساس موارد قانونی این درخواست، بررسی و در صورت لزوم اجرا شود.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه به دلیل فقدان سرمایه گذار؛ ورزش حرفه‌ای در استان چندان موفق نیست، عنوان کرد: متاسفانه ظرفیت‌های بومی در خارج از استان به کار گرفته می‌شوند و سایر شهر‌ها از این موضوع به خوبی بهره مند می‌شود.

وی اظهار داشت: ورود نیروی انتظامی به ورزش حرفه‎ای، بستر استعدادیابی و تقویت ورزش در استان را به همراه خواهد داشت و ما امروز شاهد هستیم چند تن از ورزشکاران همدانی دوره خدمت ضرورت (سربازی) را در تیم‌های حرفه‌ای سایر استان‌ها می‌گذرانند و عملکرد درخشانی نیز دارند.
 
منبع روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار