سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران اعلام کرد: در شهر تهران با ۲۴ مرکز ترک اعتیاد قرارداد داریم و هزینه های درمانی بیماران این بخش بطور کامل پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 25 October 2021

 

بیمه سلامت با ۲۴ مرکز ترک اعتیاد در تهران قرارداد دارد

به گزارش «تابناک تهران»، دکتر سیده مریم حسینیروز دوشنبه به خبرنگاران گفت: آمادگی عقد قرار داد با مراکز ترک اعتیاد وجود دارد و در آینده تلاش داریم میزان این مراکز را افزایش دهیم.

وی در خصوص ارائه خدمات به بیماران خاص نیر گفت: پنج گروه بیماری خاص شامل بیماران دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی، هموفیلی و ام اس وجود دارد که این پنج گروه را رایگان بیمه می کنیم که البته هزینه بالایی برای بیمه سلامت دارند ولی اولویت ما محسوب می شوند.

به گفته حسینی، در استان تهران ۱۲ هزار و ۳۸۸ بیمار خاص داریم که بیشترین تعداد آنها بیماران ام اس و پس از آن بیشترین بیماران خاص بیماران همودیالیز هستند؛ داروهایی که برای کنترل بیماری خاص استفاده می‌شود اکثرا فرانشیز صفر یا نهایتا ۱۰ درصد دارد و اگر دارویی باشد که برای همه مردم هم استفاده می‌شود طبق فرانشیز معمول اعمال می‌شود.

وی در خصوص میزان هزینه های پرداخت شده نیز گفت: هزینه‌های بیماران خاص در سال گذشته ماهانه ۱۰ میلیاد تومان بوده که امسال به حدود ۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

ارائه خدمات ویژه به بیماران کرونایی

دکتر حسینی از ارائه خدمات ویژه به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: تا پایان ماه شهریور بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه بستری در بیمارستان‌ها به دلیل کرونا پرداخت کردیم و برای داروی رمدسیویر تا پایان مرداد ماه بیش از ۶۰ میلیاردتومان هزینه کردیم که ۴۰ میلیارد در بخش بستری و ۲۰ میلیارد در بخش سرپایی به موسسات پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: همچنین به صورت علی الحساب قبل از اینکه اسناد ارائه شوند در فروردین و اردیبهشت یک پارت پرداخت به موسسات برای خرید این دارو به دلیل حضور پیک پنجم داشتیم.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران از رایگان شدن تست پی سی آر نیز خبر داد و گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری این تست به صورت رایگان انجام می‌شود و پوشش بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت است.

وی تاکید کرد: اقدام دیگر در حوزه کرونا، الکترونیک شدن خدمات است؛ در حال حاضر ۶۴ درصد از نسخ کل کشور به صورت الکترونیک پیچیده می‌شود و بیمار با ارائه کد رهگیری و کد ملی خدمت دریافت می‌کند.

حسینی تاکید کرد: در استان تهران نسخه نویسی الکترونیک ۳۴.۶ درصد محقق شده که با توجه به الزام قوانین بالا دستی نظیر قانون برنامه ششم توسعه از اول دی ماه پرداخت‌ها به صورت الکترونیک خواهد بود، این اتفاق در استان تهران برای پزشکان طرف قراردادش با یک هزار و ۵۰۰ پزشک پرداخت‌ها الکترونیک صورت می‌گیرد و چهار و ۵۰۰ پزشک در درمانگاه‌ها به صورت الکترونیک نسخه می‌نویسند و حتی همکاران ما در استان تهران برای بیش از هفت هزار پزشک غیرطرف قرارداد دسترسی ایجاد کردند.

بیمه سلامت با ۲۴ مرکز ترک اعتیاد در تهران قرارداد دارد

وی با بیان اینکه در بخش دولتی دانشگاهی ۷۲ درصد از بیمه شدگان از اقشار نیازمند هستد، گفت: در تهران سه میلیون و ۷۰۰ بیمه شده داریم و پنج صندوق بیمه داریم که ۲ صندوق سلامت همگانی و روستاییان رایگان بیمه می‌شوند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران به سامانه‌های بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: ۲ سامانه شهروندی داریم و ۷۲ درصد از جمعیت آسیب‌پذیر با مراجعه به این سامانه می‌تواند بیمه نامه را رایگان تمدید کنند و شکایات خود را را از طریق شماره ۱۶۶۶ ثبت کنند.

به گفته حسینی، تمام کسانی که ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعتبار دفترچه‌هایشان تمام شده بود سه ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: نظام ارجاع بخش دیگری از خدمات است که از سال‌ها قبل در صندوق روستاییان دیدیم ولی تنها به این محدود نمی‌شود؛ در صندوق سایر اقشار افراد از کمیته امداد نیز ذیل سازمان بیمه سلامت آمدند و ۷۲ هزار بیمه شده از کمیته امداد شهری به پزشک خانواده متصل هستند و می‌توانیم به خدمات سطح ۲ دولتی-دانشگاهی ارجاع دهیم، یعنی بیمه شده ما معطل نمی‌ماند و سطح یک برایش مشخص است.

حسینی تاکید کرد: همین الگو قرار است در صندوق‌های یگر هم اجرا شود که در ۱۰ استان تا ۳۱ شهریور اجرا شده است‌ و در صندوق بیمه همگانی استان تهران از اول مهر ماه به ما هم تکلیف شده این کار را انجام دهیم و ما کار را از محله هرندی به عنوان محله کم برخوردار آغاز کردیم؛ ما همکاران خود را در درمانگاه محله مستقر کردیم تا اطلاعات را بگیریم و آنها را رایگان بیمه می‌کنیم و به پزشک خانواده ارتباط دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از مبلغ ویزیت ۲۵ هزار تومان پزشک خانواده، بیمه شدگان تنها  ۶ هزار تومان پرداخت می‌کنند و در حال حاضر از ۱۳ هزار واجد شرایط آن منطقه، حدود یک هزار نفر که اطلاعات‌شان تکمیل شده است، بیمه رایگان شدند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه تجمیع منابع و خرید راهبردی مورد تاکید است و باید به سمت هزینه کرد بهتر برویم، گفت: با اجرای راهنمای بالینی و استقرار سازمان الکترونیک امکان کنترل حدود ۲۰ درصد هزینه‌ها را پیدا کردیم، یعنی بیشتر از ۴۷۰ راهنمای بالینی داریم که مسیر سو استفاده‌ها را بسته است.

وی ادامه داد: توانستیم خدمات سرپایی را فعال و کنترل کنیم تا بودجه سلامت حیف و میل نشود؛ در حال حاضر پنج هزار و ۱۰۰ خدمت، ۲هزار و ۴۰۰ قلم دارو و ۵۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است.

حسینی خاطرنشان کرد: با ۱۲۰ بیمارستان طرف قرارداد هستیم که ۵۰ درصد دولتی-دانشگاهی هستند و بیشترین مراجعات به آن مراکز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار