بررسی تابناک گیلان از اوضاع گردشگری صومعه سرا؛
شهرها به علت دارا بودن جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، از مقاصد گردشگری محسوب می شوند. توسعه گردشگری شهری آثار مثبت و منفی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی به دنبال دارد، ایجاد تعادل در این زمینه، به گونه ای که آثار مثبت بیش از آثار منفی باشد..
کد خبر: ۱۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱ 03 March 2015
امروزه مدیریت شهری تحول یافته است و شهرها برای رفاه و آسایش بیش تر شهروندان مدیریت می شوند.

به گزارش تابناک گیلان،مدیریت شهری، نقش مهمی در موفقیت برنامه ها و طرح های توسعه شهری، به عهده دارد و این موضوع، به خصوص در ارتباط با توسعه پایدار بیش تر اهمیت می یابد.

شهرها به علت دارا بودن جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، از مقاصد گردشگری محسوب می شوند. توسعه گردشگری شهری آثار مثبت و منفی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی به دنبال دارد، ایجاد تعادل در این زمینه، به گونه ای که آثار مثبت بیش از آثار منفی باشد، نیازمند اتخاذ سیاست های مدیریتی قوی است.

چرا اقبالی برای ماندن مسافران در صومعه سرا وجود ندارد!؟

 بنابراین، پایداری در گردشگری شهری، مستلزم توجه نظام مند به ابعاد فنی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تاریخی و زیست محیطی است تا استفاده از جاذبه های گردشگری، مطابق با نیاز امروز و حفظ و ماندگاری این منابع برای آیندگان باشد.

نتایج حاکی از آن است که بین مدیریت یک پارچه شهری و همکاری های متقابل مدیران شهری و مردم محلی با دستیابی به توسعه پایدار گردشگری شهری رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد،یعنی هر مقدار مدیریت شهری هماهنگ تر باشد و ارتباطات بیش تر بین مدیریت شهری و مردم محلی برقرار شود، به همان اندازه امکان دستیابی به توسعه پایدار گردشگری شهری بیش تر خواهد شد.

چرا اقبالی برای ماندن مسافران در صومعه سرا وجود ندارد!؟

با نزدیک شدن به سال جدید،فرماندار صومعه سرا از برخی مشکلات گردشگری موجود در این شهر سخن گفت.

فرماندار صومعه سرا اظهار کرد: ماندگاری مسافران در شهرستان صومعه سرا پایین است.
حسین اسماعیل پور در جلسه ستاد سفر شهرستان صومعه سرا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: ترافیک تردد مسافران استان معمولا به این شهرستان می‌رسد و سود ناشی از ماندن مسافران در این شهرستان عملا محدود است.

چرا اقبالی برای ماندن مسافران در صومعه سرا وجود ندارد!؟

وی با بیان اینکه کلیه اداره‌های شهرستان موظف به ارائه و بهره‌مندی از خدمات و امکانات هستند، تصریح کرد: اگر اداره‌ها و دستگاه‌ها از کلیه امکانات خدماتی خود بهره کافی ببرند در بازه زمانی نوروز توانایی خدمت رسانی به 14 هزار نفر را خواهند داشت که پایین ترین حد خدمت رسانی یک شهرستان محسوب می‌شود. در جهت جذب مسافران و بهره مندی از امکانات به جای لاپوشانی باید هم پوشانی صورت گیرد.

چرا اقبالی برای ماندن مسافران در صومعه سرا وجود ندارد!؟

طاهر کوهی، رئیس صنعت، معدن و تجارت صومعه سرا نیز با اشاره به آمادگی کامل در جهت کنترل بازار، گفت: این بازرسی ها از دوم اسفند، آغاز و تا 15 فروردین سال 94 ادامه دارد. نمایشگاه بهاره در صومعه سرا از 5 اسفند آغاز به کار کرده و تا 15 اسفند برپا خواهد بود. تالش و صومعه سرا در غرب گیلان، اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده‌اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار