بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 25 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

بازی جدید احمدی نژادی ها/عکس

تابناک گیلان: در حالی که محمود احمدی نژاد به اعتقاد قاطبه شخصیتهای سیاسی اصولگرا و اقشار مختلف مردم، رفتارهای بارز خلاف مشی و دیدگاه رهبرمعظم انقلاب انجام داده است، عده ای سعی می کنند با مطرح کردن شعارهای جدید، بازی سیاسی تازه ای را طراحی کنند.

تصویر زیر که شعاری را بر یک پوستر نشان می دهد(دکتر...آقا...تنهاست)، نشان از بازی جدیدی است که جریان احمدی نژاد آن را به راه انداخته است. این پوستر در مراسم روزعرفه در یک مسجد در منطقه14تهران با حضور احمدی نژاد رونمایی شده است.





افشاگری یک ایرانی از علت حادثه منا

صدایی در شبکه های احتماعی به نقل از یکی از حجاج ایرانی ، علت احتمالی فاجعه امروز سرزمین منی را افشا کرده است.

پایگاه خبری انتخاب: صدایی در شبکه های احتماعی به نقل از یکی از حجاج ایرانی ، علت احتمالی فاحعه امروز سرزمین منی را افشا کرده است.

این ایرانی می گوید: ماشینهای پلیس سعودی یکی از مسیرهای رمی جمره را برای اختصاص به مقامات سعودی مسدود کردند و باعث ازدحام و تراکم جمعیت و وقوع این فاجعه شدند.

از سوی دیگر، علت حضور تعداد زیادی از هموطنان ایرانی در میان کشته شدگان حادثه امروز ، در هاله ای از ابهام قرار دارد و خوب است هر چه زودتر سازمان حج، گزارشی دقیق به ملت ایران ارائه دهد.

قابل ذکر است ، کسانی که سال های متمادی در سفر حج حضور داشته اند می گویند، نباید زوار، پیش از ساعت 11 در مسیرهای رمی جمره قرار گیرند ، چرا که ازدحام به حدی جدیست که همواره احتمال خفگی وجود دارد. باید پرسید ، بر چه اساسی مجوز حضور ایرانیان پیش از این ساعت ، داده شده است؟ آیا پس از این همه سال حضور مدام در حج ، همچنان ایرانیان باید جزء بیشترین کشته شده ها باشند؟!

پادشاه عربستان در منا قبل از فاجعه +عکس

سلمان بن عبدالعزیز ساعاتی قبل از رخ دادن فاجعه روز عید قربان، به قصر خود که مشرف به صحرای منا است رفت و از نزدیک مدیریت برگزاری حج را نظارت و دستورات لازم را صادر کرد.
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: پادشاه عربستان با حضور در قصر خود در مکه که مشرف به صحرای مناست، به تماشای حاجیان پرداخت و از نزدیک مدیریت برگزاری مراسم عظیم حج را نظارت کرد.

سلمان بن عبدالعزیز هنگام تماشای بیش از یک و نیم میلیون نفر از مسلمانان سراسر جهان در صحرای منا، دستورات ویژه ای را درباره میزبانی صحیح و شایسته از آنها صادر کرد.

رسانه های رسمی سعودی صبح امروز تصاویر حضور سلمان بن عبدالعزیز در منا و مدیریت او را به عنوان خبر نخست خود منتشر کردند، اما چند ساعت بعد ناچار شدند خبر بی نظمی در منا و جان باختن صدها نفر از حجاج در اثر ازدحام جمعیت را به عنوان خبر نخست منتشر کنند.


حضور پادشاه عربستان در منا و مدیریت ویژه + عکس

"ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی و خادم حرمین شریفین به محض رسیدن به قصر خود در صحرای منا، از نزدیک در جریان میزبانی از حجاج و خدماتی که به آنها ارائه می شود، قرار گرفت. محمد بن نایف، ولیعهد و تعدادی از مقامات از جمله رئیس کمیته عالی حج نیز در کنار پادشاه بودند. خبرگزاری رسمی سعودی گزارش داد که پادشاه دستور دادند امکانات راحتی حجاج فراهم شود و از یمنی ها هم پذیرایی شود."

حضور پادشاه عربستان در منا و مدیریت ویژه + عکس

حضور پادشاه عربستان در منا و مدیریت ویژه + عکس


دستور پادشاه عربستان برای گردن زدن مقصران فاجعه منا

جامعه > حوادث - پس از فاجعه منا که به کشته شدن بیش از هزار زائر منجر شد، پادشاه عربستان سعودی دستور داده تا سر ۲۸ مقصر این حادثه را بزنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روزنامه الدیار در گزارشی نوشت: ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دستور داده روز جمعه (فردا) سر 28 نفر از کسانی که امروز دستورات را به خوبی اجرا نکردند، در همان محل (صحرای منا) قطع کنند. به عقیده پادشاه این ها باعث این اتفاق غم بار شدند که چهره بدی از عربستان نشان داده شود.

این 28 نفر به اتهام تبعیت نکردن از دستورات لازم برای هدایت زائران و ترک محل خدمت در زمان وقوع حادثه به دستور پادشاه روز جمعه گردن زده می شوند.

رهبر معظم انقلاب:دولت سعودی مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ بپذیرد/مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نباید از نظر دور بماند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی فاجعه مصیبت بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تأکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده ی حق و انصاف عمل کند، ضمن اینکه مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.

ایشان همچنین در کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

 فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:

۱. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.
۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.
۳. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.
۴. جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزادارن، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.

والسلام علی عباد الله الصالحین
سید علی خامنه‌ای
دوم مهر یکهزار و سیصد و نود و چهار


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الزهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
معلوم نیس که .....................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار