مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد؛

خودنمایی زمستان در روزهای پایانی سال

مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی به استان و کاهش ۱۴ درجه ای دما خبرداد.
کد خبر: ۹۴۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 10 March 2021

 

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از روز گذشته (سه شنبه) آسمان استان تحت تأثیر امواج کوتاه و ناپایدار قرار داشت که پیامدهای آن بارش باران و هوای مه آلود بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: بر اساس الگوها این امواج کوتاه از فراز استان عبور کرده و موقتاً در روز پنجشنبه هوای استان کمی تا نیمه ابری خواهد بود و در پاره‌ای از نقاط افزایش ابر اتفاق می‌افتد.

داداشی بیان کرد: اما از ساعات عصر و شب روز پنجشنبه، استان تحت تأثیر سامانه سرد و بارشی قرار می‌گیرد که پیامد آن به صورت بارش باران در بیشتر گستره استان، ریزش برف در مناطق کوهستانی و همچنین هوای مه آلود و کاهش ۱۲ الی ۱۴ درجه دما است.

وی اضافه کرد: به دلیل وقوع یخبندان و وزش باد شدید، شاهد کولاک و اختلال در مناطق کوهستانی خواهیم بود و در مناطق شهری هم به دلیل شدت بارش‌ها آبگرفتگی معابر پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: با توجه به بارش‌ها، لذا باید دستگاه‌های متولی تمهیدات لازم را اندیشیده و مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کند.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه ناپایدار به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد، گفت: بارش‌ها از بعدازظهر روز جمعه تا بعدازظهر شنبه به صورت برف و باران و در مناطق سردسیر صرفاً برف خواهد بود.

داداشی بیان کرد: این سامانه به تدریج از اواخر وقت شنبه از استان عبور کرده و در بامداد یکشنبه دمای هوا در بیشتر نقاط به منفی سه تا منفی هفت درجه خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار