تهران پیشتاز توسعه فضای سبز در خاورمیانه است

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز پایتخت گفت: شهر تهران به رغم آنکه در منطقه گرم و خشک قرار دارد اما طی چهار دهه گذشته و در حال حاضر، پیشتاز توسعه فضای سبز در خاورمیانه است.
کد خبر: ۹۴۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 08 March 2021

 

علی محمد مختاری روز دوشنبه در مراسم کاشت درخت صلح و دوستی در جمع سفرای مقیم تهران و مدیران شهری پایتخت اعلام کرد: در تامین آب بوستان های تهران از فناوزی های نوین و بهره گیری از گونه های مقاوم اقدام شده است و ما تهدید را به فرصت تبدیل کرده ایم.

مختاری اظهارداشت: تهران اکنون در منطقه حساس زندگی خود قرار دارد که دوره گذار به توسعه و ترقی است و باید در آن واژگان جدید برای ساخت و کارهای نوین، تعریف شود.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: این سازمان در راستای همین نگاه ایجاد فضاهای تازه را در دستور کار قرار داده است تا همه نقاط پایتخت از فضای سبز بهره مند شوند و توزیع عادلانه ای در این زمینه انجام گیرد.

وی ادامه داد: اکنون در این زمینه چهار منطقه محروم داریم که برای آنها تاکنون ۱۸ باغ تملک شده و تملک ۲۰ باغ دیگر در دستور کار است تا با توسعه و احیای آنها این نقیصه رفع شود.

مختاری با بیان اینکه در گذشته ۱۰۰ درصد از آب شرب برای آبیاری استفاده می کردیم، تاکید کرد: اکنون از پسـاب استفاده می کنیم و در افق ۱۴۱۰ تمام منابع آبی مورد نیاز از محل پساب تامین خواهد شد.

سفیر فلسطین: پیشرفت انقلاب اسلامی، مرهون تدبیر رهبری آن است

صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران نیز در این مراسم گفت: پس از امام خمینی(ره)، سکان انقلاب اسلامی را رهبری جوان و با تدبیر به دست گرفت که امروز پیشرفت انقلاب مرهون مدیریت و تدبیر ایشان است.

وی افزود: هر روز در کل دنیا، اخباری بدتر از روز قبل شنیده می شود اما به برکت نوروز این روزها در دنیا سرور و برکت جاری است

زواوی، درختکاری را امری بسیار مهم و مفید برشمرد و خطاب به پیروز حناچی شهردار تهران گفت: شما تصوری از اینکه در زمان جنگ چه شرایط سخت و دشواری بر ایران حاکم بود، ندارید اما امروز این وضعیت به طور کامل تغییر کرده است.

زواوی به اقدامات امام راحل درباره فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: به برکت آن امام بزرگ، بر سر مساله فلسطین در کل دنیا وحدت ایجاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار