آغاز بارش های رگباری برف و باران/ پیش بینی رانش کوه و سقوط بهمن در جاده های کوهستانی البرز

آرش بهاروند احمدی گفت: همزمان با نفوذ سامانه بارشی به استان البرز شاهد رگبار شدید برف و باران، تگرگ، رعد و برق خواهیم بود که بیشینه بارش های این سامانه در ارتفاعات و جاده های منتهی به آن است.
کد خبر: ۹۱۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 26 November 2020
به گزارش «تابناک البرز» مدیر کل هواشناسی البرز درباره آخرین وضعیت هوای استان گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار سطوح میانی و همراهی آن با تقویت فشار سطح زمین در منطقه است.
آرش بهاروند احمدی افزود: الگوی مذکور حاکی از نفوذ سامانه بارشی از پنج شنبه شب تا جمعه عصر به صورت رگبار شدید برف و باران، تگرگ، رعد و برق خواهد بود که بیشینه بارش های این سامانه در ارتفاعات و جاده های منتهی به آن خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سامانه فوق مه آلودگی، رگبار برف، رگبار باران، رعد و برق و تگرگ را به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: شامگاه پنج شنبه این موج بارشی فعالیت خود را در البرز آغاز می کند و تا عصر جمعه در استان فعال است.
بهاروند به کاهش میدان دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ها، آبگرفتگی معابر شهری، ریزش سنگ و رانش کوه، سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی اشاره و تصریح کرد: مردم از توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
مدیر کل هواشناسی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه مردم به دلیل ریزش سنگ و رانش کوه و سقوط بهمن از توقف در دامنه کوه ها خودداری کنند، خاطرنشان داشت: لازم است از عملیات بتن ریزی با ماندگاری بیش از 12 ساعت خودداری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار