کاهش ۳۷ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل

کد خبر: ۹۱۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 07 November 2020

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای استان گفت: به دلیل ایجاد محدودیت‌های کرونایی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان از ۱۱ الی ۱۶ آبان ماه سال جاری ۳۷ درصد کاهش یافت.
امید نسیمی در بازدید از محور اردبیل آستارا افزود: در بازه زمانی ۱۱ الی ۱۶ آبان سال گذشته ۱۳۷ هزار و ۲۱۱ تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده بود که با اعمال محدودیت‌های کرونایی این میزان در ماه جاری به ۸۶ هزار و ۹۸۵ تردد رسید.
وی از ثبت ۵۶ میلیون و ۷۶۱ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی استان توسط ۶۶ سامانه تردد شماری در ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که بیش از ۷۲ میلیون تردد بود کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: بیشترین تردد استان با ثبت ۵ میلیون و ۵۲۹ هزار مورد در محور اردبیل – آستارا و بالعکس، محور اردبیل سه راهی سرعین و بالعکس ۴ میلیون و ۱۵۱ هزار تردد و محور اردبیل - مغان و بالعکس محدوده سه راهی صحرا نیز ۳ میلیون و ۴۸۱ هزار تردد انجام شده است.
سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل میانگین سرعت استان در مدت یاد شده را ۷۱ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مجموع تردد در مبادی ورودی و خروجی استان در ۷ ماه گذشته کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.
نسیمی بر رعایت قوانین و تردد با سرعت مطمئنه تاکید کرد و گفت: براساس آمار‌های سامانه‌های تردد شماری محور‌های اردبیل - سه راهی صحرا -گرمی - بیله سوار، سه راهی مشگین شهر -سربند - پارس آباد، سه راهی سربند - اصلاندوز-کلیبر، جعفر آباد پارس آباد و سه راهی مشکین شهر – اهر بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز نسبت به مجموع تردد را دارند.
وی هوشمندسازی جاده‌های استان را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان دانست و افزود: علاوه بر ۶۶ سامانه تردد شماری، ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین حین حرکت نیز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار