مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطرح کرد:

اهتمام ارشاد قم به استقرار چاپخانه‌ها در شهرک صنعتی چاپ و نشر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ضمن ابراز خشنودی از ایجاد شهرک چاپ و نشر در استان بر ضرورت حضور واحدهای فعال چاپ در این شهرک تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 05 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی در جلسه رفع مشکلات فعالان صنعت چاپ و نشر قم که به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شده بود، ارائه تسهیلات از سوی سازمان صنایع کوچک به این صنعت را مهم دانست و حضور فعال مسئولان برای رفع مشکلات چاپخانه‌داران را خواستار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این جلسه که نمایندگان صنعت چاپ و نشر استان حضور داشتند، گفت: تلاش برای استقرار چاپخانه‌داران در شهرک صنعتی چاپ و نشر را در اولویت مهم کاری مدیریت جدید ارشاد قم قرار خواهیم داد، زیرا لازم است از فرصت ایجاد شده بهره‌برداری خوبی صورت گیرد.

وی در ادامه به مشکلات بازار و رکود موجود اشاره کرد و حمایت وزارت ارشاد از صنعت چاپ قم را خواستار شد و افزود: حمایت از صنعت چاپ در اصل حمایت از نشر دین و معارف اسلام است و امروز مسلمانان در اقصی نقاط جهان تشنه معارف دین هستند و این مهم با توسعه صنعت چاپ در کشور و به‌ویژه قم محقق می‌شود.

دانشی در این نشست تسهیلات بانکی و حمایت مستقیم و غیرمستقیم از این صنعت در استان را راه‌گشای مشکلات ارزیابی کرد و حمایت دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این راستا ضروری برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز در این نشست با اشاره به روند ایجاد شهرک صنعتی چاپ و نشر در استان گفت: شهرک صنعتی چاپ و نشر از ابتدا با نگاه فرهنگی و رشد و توسعه صنعت چاپ و فرهنگ در استان قم احداث شد.

امیر طیبی‌نژاد ادامه داد: انتظار بود با همین حجم سرمایه‌گذاری و تلاش صورت گرفته توسط شرکت شهرک‌های صنعتی، فعالان صنعت چاپ نیز با حمایت مسئولان استانی و کشوری با استقرار به موقع خود در این شهرک ضمن حمایت از این اقدام منحصر به‌فرد ما را در توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها حمایت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با مهم ارزیابی‌کردن دیدگاه جدید اداره‌کل ارشاد قم در نگاه به رفع نیازهای صنعت چاپ استان گفت: این شرکت تسهیلات و فرصت‌های خوبی را پیش‌روی فعالان صنعت چاپ استان قرار داده است، ولی به اذعان چاپخانه‌داران استقرار در این شهرک صنعتی حمایت جدی مسئولان امر در استان و کشور را می‌طلبد.

وی با ارائه راهکار‌های عملی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش و حمایت جدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و وزارت ارشاد از این صنعت در استان مانع از دست رفتن توسعه و فرصت به‌ وجود آمده در این شهرک صنعتی شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار