جانشین استاندار فارس با بیان اینکه ۶ شهرستان جنوبی استان شامل لارستان، گراش، اوز، خنج، جهرم و فسا در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، گفت: محدودیت‌های کرونایی در این ۶ شهرستان بیش از دو هفته است که اعمال شده و همچنان نیز پابرجا خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 04 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:عبدالرضا قاسم پور در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۶ شهرستان جنوبی استان شامل لارستان، گراش، اوز، خنج، جهرم و فسا در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، گفت: محدودیت‌های کرونایی در این ۶ شهرستان بیش از دو هفته است که اعمال شده و همچنان نیز پابرجا خواهد بود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های اعمال‌شده شامل دورکاری ادارات، تعطیلی اصناف و لغو تمامی اجتماعات، همایش‌ها و تجمعات است، افزود: ۳ شهرستان دیگر استان از جمله شیراز در وضعیت زرد قرار دارند و بقیه شهرستان‌ها از جمله شهرستان‌های شمالی در وضعیت سفید هستند.

معاون استاندار فارس سپس بیان کرد: ۱۴ اکیپ در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان فعالان حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی، واحدهای صنفی و تولیدی و فروشگاه‌های بزرگ مشخص شده است.

عبدالرضا قاسم‌پور با بیان اینکه اعضای این گروه نظارتی شامل نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اداره کل صمت هستند، ادامه داد: این گروه‌های نظارتی با ناقضان و متخلفان مقررات بهداشتی به‌شدت برخورد می‌کنند.

فارس هنوز جزو استان‌های قرمز نیست

قاسم‌پور سپس با اشاره به تفویض اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا به ستادهای استانی در استان‌های دارای وضعیت قرمز گفت: این تفویض اختیار با هماهنگی وزارت کشور و بهداشت انجام شده است.

با این حال جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه استان فارس هنوز جزو استان‌های قرمز کرونا محسوب نمی‌شود؛ خاطرنشان کرد: به خاطر زیان‌های اقتصادی وارده بر صنوف تعطیل‌شده بر اثر کرونا، اجرای محدودیت‌های سابق برای همه صنوف، امری دشوار است، چرا که شهروندان تحت فشارهای اقتصادی هستند.

استانداری اجازه ممانعت از سفر شهروندان از استان‌های قرمز به فارس را ندارد

معاون استاندار فارس در ادامه با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی چاره‌ای جز رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و فعالان اقتصادی وجود ندارد، گفت: مردم باید خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا با تعطیلی مجدد صنوف، خود مردم متضرر خواهند شد.

عبدالرضا قاسم‌پور سپس با بیان اینکه مجوزی برای جلوگیری از سفرهای برون‌استانی صادر نشده و استانداری اجازه ممانعت از سفر شهروندان از استان‌های قرمز به فارس را ندارد، افزود: شیراز خوشبختانه یا متاسفانه به دلیل آب‌وهوای معتدل، مقصد بسیاری از اهالی استان‌های جنوبی کشور در فصل تابستان است، اما با توجه به اینکه این استان‌ها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، حضور آنها در فارس بر افزایش آمار مبتلایان، بیماران بستری و جان‌باختگان کرونا در استان اثرگذار بوده است.

ظرفیت بیمارستان‌های کرونا تقریباً تکمیل است

ابتدای هفته بود که دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام هشدار نسبت به ادامه وضع کنونی گفت: گنجایش هر ۴ بیمارستان‌ اختصاص‌یافته به مقابله با کروناویروس در حال تکمیل است و با ادامه روند کنونی این بیمارستان‌ها نیز دیگر گنجایش پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را نخواهند داشت.

اکنون در آخرین روز هفته جاری جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا می‌گوید: گنجایش بیمارستان‌های دولتی مخصوص بیماران کرونا «تقریباً کامل شده است» و به همین خاطر شاید ناچار شویم در روزهای آینده از ظرفیت بیمارستان شهیدبهشتی و بیمارستان‌های خصوصی برای بیماران کرونا استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار