اختصاص ۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه تکمیل موزه بزرگ اراک

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:۴۲ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه تکمیل موزه اراک در نظر گرفته شده که ۳۲ میلیارد ریال از این اعتبار امسال تخصیص یافت.
کد خبر: ۸۶۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 28 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی مصطفی مرزبان افزود: موزه بزرگ اراک اکنون با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله سازه، نازکاری، تاسیسات مکانیکی و برق است.
او اظهار داشت: مطالعات برای اجرای طرح موزه بزرگ اراک سال ۸۹ آغاز شد و سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای ساخت این موزه در اراک هزینه صرف شده است وتکمیل و راه اندازی آن ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مرزبان افزود: اشیای باارزش و قدیمی اراک در مکان‌های تغییر کاربری یافته بناهای تاریخی به طور پراکنده نگهداری می‌شود که شرایط موجود در این بناها مناسب موزه داری نیست.
او یادآورشد: با تکمیل و راه اندازی موزه بزرگ اراک تمامی اقلام، اشیا و آثار گذشتگان به این مکان منتقل و به صورت علمی و اصولی از آن ها نگهداری می‌شود.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: موزه بزرگ ‌اراک در بخش های مردم شناسی، باستان شناسی و فرهنگی پیش بینی شده است.
استان مرکزی در مرکز و قلب ایران زمین خاستگاه مشاهیر است و با بهره‌مندی از ۱۳ موزه دفاع مقدس، سلطان آباد، چهار فصل، تنوع زیستی و مفاخر در اراک و چهار سوق ساوه، موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های خمین، محلات، فراهان، تفرش، نراق، آشتیان و کمیجان حرف‌های زیادی را از سبقه تاریخی ایران زمین و آرایه های فرهنگی و معنوی این دیار در خود دارد.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار