پیش‌بینی 3 روزه هواشناسی برای کشاورزان تبریزی/ احتمال بارش تگرگ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از رگبار باران و رعد و برق و بارش احتمالی تگرگ در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری خبر داد و بر لزوم هوشیاری کشاورزان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 31 August 2015

به گزارش تابناک تبریز، ایوب ایرانی‌فام  ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی طی روزهای دوشنبه 9 شهریور تا چهارشنبه 11 شهریور با افزایش سرعت باد و احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در استان مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: بر اساس همین اطلاعیه، نفوذ سامانه بارشی از روز دوشنبه نهم شهریور تا چهارشنبه یازدهم شهریور به طور متناوب موجب وزش باد، ابرناکی و رگبار باران و رعد و برق به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان و در نواحی مستعد موجب بارش تگرگ خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: توصیه می‌شود گلخانه‌داران، آمادگی لازم برای جلوگیری از تنش دمایی گلخانه‌ها و تامین حداقل دما از ساعات شب را داشته باشند و تمهیدات لازم نسبت به پوشش گلخانه‌ها به منظور جلوگیری از خسارت باد شدید را به کار گیرند.

ایرانی‌فام افزود: توصیه می‌شود میوه‌های رسیده محصولات سردرختی شامل سیب، انگور و ... را برداشت و به مناطق مسقف با توجه به وزش باد و احتمال رگبار حمل کنند نسبت به انتقال محصولات زراعی از جمله گندم از خرمن‌ها و مناطق روباز اقدام کرده و از عملیات سمپاشی علیه درختان میوه مگر در موارد استثنایی زیر نظر کارشناسان حفظ نباتات خودداری کنند و به بهداشت و ضدعفونی انبارها برای آماده‌سازی و همچنین مبارزه با جوندگان در انبارها رسیدگی کرده و با توجه به وجود رعد و برق از بردن افراد خانواده و احشام به ارتفاعات اجتناب کنند.

وی بر جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید و بارش احتمالی تگرگ از جمله فعال کردن دستگاه‌های ضد تگرگ در شهرستان‌هایی که سیستم‌های ضد تگرگ در آنها نصب گردیده تاکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار