موارد جدید ابتلا در استان فارس طی 4 روز گذشته سه رقمی شده که این موضوع در افزایش پرشتاب تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این استان تاثیر داشته است. البته به همان نسبت نیز آمار جان‌باختگان نیز افزایش داشته هر چند استان فارس هنوز نسبت به بسیاری از استان‌ها از وضعیت مطلوب برخوردار است.
کد خبر: ۸۳۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 06 April 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: این روزها هر رسانه یا شبکه خبری را که باز می‌کنیم، اخبار کرونا در صدر است. بیماری ویروسی که از روزهای ابتدایی سال نو میلادی در کشور چین شروع شد و امروز همه جهان را درگیر خود کرده است.

از نخستین روزهای اسفندماه موارد مثبت این بیماری در برخی از استان‌های کشور مثبت شد و پس از گذشت نزدیک به 50 روز همه استان‌ها و اغلب شهرهای ایران با این بیماری ویروسی درگیر هستند.

در استان فارس نیز با وجود همه هشدارها و رعایت اصول مطرح شده از سوی مردم شیب ابتلا به بیماری تند و صعودی شده است به گونه‌ای که روز به روز این آمار افزایش می‌یابد.

افزایش پرشتاب موارد مبتلا به کرونا در استان فارس

موارد جدید ابتلا در استان فارس طی 4 روز گذشته سه رقمی شده که این موضوع در افزایش پرشتاب تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این استان تاثیر داشته است. البته به همان نسبت نیز آمار جان‌باختگان نیز افزایش داشته هر چند استان فارس هنوز نسبت به بسیاری از استان‌ها از وضعیت مطلوب برخوردار است.

به گفته مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراکز آزمایشگاهی تشخیص کرونا در استان از 5 مرکز به 7 مرکز ارتقا پیدا کرده است و همین امر در کنار توسعه 5 برابری ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی کرونا سبب شده که شناسایی موارد جدید افزایش یابد.

وی همچنین اعلام کرده که ضریب اشغال تخت‌های ویژه کرونا در استان ثابت مانده و بیشتر افرادی که تست آنان مثبت تشخیص داده می‌شود، علائمی ندارند و وضعیت مناسبی دارند.

لطفی یکی دیگر از دلایل این افزایش تعداد را تماس فیزیکی بیشتر مردم با یکدیگر اعلام کرده و بر اهمیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرده است.

انتقاد شهردار شیراز از ترددهای غیرضروری در شهر

این موضوع در حالی است که با پایان تعطیلات نوروز و بازگشایی ادارات در عمل فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، این موضوع به ویژه در برخی از خیابان‌های شلوغ و پرتردد شهر شیراز بیشتر نمود دارد.

بسیاری از مردم در فضای مجازی از این مسئله گلایه کرده و خواستار تدبیری در این زمینه شدند. این افراد معتقدند که با شروع به کار دوباره ادارات بسیاری از مردم از جمله کارمندان مجبور هستند که برای انجام امور خود از خانه خارج شوند که همین امر زمینه بیشتر تردد و ابتلا به بیماری را منجر می‌شود.

 

این مسئله سبب شده که حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز در صفحه اجتماعی خود نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. وی با انتشار عکسی از وضعیت عبورومرور در خیابان قصردشت شیراز در صبح امروز نوشته است: « با این روش می‌خواهیم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم؟»

به گفته وی تمام زحمات مسئولان و مردم شیراز در کنترل شیوع ویروس با تردد و حضور بی‌مورد در شهر کم اثر می‌شود و تنها با مشارکت همه مردم و قاطعیت دولت در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان بر ویروس غلبه کرد.

فاصله‌گذاری اجتماعی در استان فارس تا 30 فروردین ماه

عبدالرضا قاسم‌پور، معاون و جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز از تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داده است. به گفته وی برخی نمودهای این طرح کنترل ترددها، لغو تجمع‌ها و تعطیلی صنوف غیرضرور است.

وی مدت زمان اجرای این طرح را تا 23 فروردین ماه اعلام کرده است اما این را نیز گفته که به احتمال قوی با هدف حفظ سلامت مردم تا 30 فروردین به همین شکل تداوم پیدا میکند.

به گفته قاسم‌پور تمام مباحث پیش‌بینی شده در این طرح از جمله کنترل مبادی ورودی شهرها، لغو تجمع‌ها و مراسم‌های رسمی و غیررسمی، تعطیلی هتل‌ها و مراکز اقامتی، گردشگری و تاریخی و صنوف غیرضرور همچنان پابرجاست.

به گفته جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تمامی اماکن اقامتی، گردشگری، تاریخی و مذهبی استان نیز تا 30 فروردین ماه تعطیل است.

در حال حاضر به غیر از شهرستان‌های کوهچنار، بختگان، پاسارگاد و خفر که در وضعیت سفید قرار دارند، مابقی شهرها به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

بیمارستان‌های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می‌دهند.

نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت 200 تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرکز خدمات جامع سلامت «بوستان» در شهرک گلستان، مرکز خدمات جامع سلامت «میرزایی» در شهرک بهشتی، مرکز خدمات جامع سلامت «حر ریاحی» واقع در محله دهپیاله، مرکز خدمات جامع سلامت «فاطمه الزهرا(س)» واقع در خیابان همت جنوبی، مرکز خدمات جامع سلامت «حضرت ابوالفضل(ع)» واقع در بلوار نصر، مرکز خدمات جامع سلامت «احمدبن موسی(ع)» واقع در محله قلعه نو و مرکز خدمات جامع سلامت «سعدی» در محله سعدی، درمانگاه شهید رضایی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی واقع در پل پیرنیا و درمانگاه بقیة الله(عج) برای درمان بیمه شدگان نیروهای مسلح واقع در دروازه کازرون نیز برای خدمات سرپایی به مراجعان مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار